Посредници решават спорове по сметките за ток и парно
Посредници решават спорове по сметките за ток и парно / netinfo

Медиатори ще решават конфликти между клиентите на ЕВН и дружеството по сметките за ток и парно, съобщи председателят на управителния съвет на “ЕВН България Топлофикация” Йорг Золфелнер. Алтернативната възможност за извънсъдебно решаване на споровете започва да се прилага първоначално в Пловдив, а по-късно ще се предоставя като услуга и за останалите абонати на дружествата в югоизточна България. Медиацията ще предхожда и завеждането на изпълнителни дела за неплатени задължения. Към 23 февруари образуваните  изпълнителни дела срещу неизрядни клиенти са 8 700, съобщиха за Дарик от ЕВН.

При решаването на споровете ще се използват независими експерти, посочени от  Центъра за медиация в Пловдив, който е част от Българската асоциация за извънсъдебно решаване на спорове( БАИРС).

 

Фирмите на ЕВН са сключили договори с центъра. Прилагането на медиацията е в съответствие с препоръките на еврокомисаря Миглена Кунева и в съответствие с предложението за националния омбудсман Гиньо Ганев за по-улеснен път на клиентите при решаване на спорове и за включване на неутрални експерти, обясни Золфелнер.

 

Медиаторите обаче няма да се занимават с жалби за неразбираеми фактури, тъй като предстои приемане на правна рамка за сметките за ток и парно, която ще бъде общовалидна за всички държави от Европейския съюз, казаха от ЕВН. Освен това атрибутите на фактурите за парно са част от Общите условия за доставка на топлинна енергия, които действат с одобрението на държавния регулатор в България ( ДКЕВР).

 

210 оплаквания са постъпили от клиенти на енергото през месец януари, а за същия период жалбите на абоната на парно са 139, каза Золфелнер.  По-голямата част от тях са свързани с измерването на консумацията, нейното отчитане и фактуриране. Директорът “Регулационен мениджмънт”Гочо Чемширов  обаче е категоричен, че – въпреки многобройните оплаквания от високите сметки за миналия месец  - няма допуснати грешки за група клиенти. Проверките показват, че грешките при засичане са под 0,01%, посочи Чемширов и още веднъж повтори тезата на ЕВН, че големите суми с дължат на завишена консумация заради студеното време и на по-продължения период на отчитане, достигащ до 40 дни за част от клиентите. Според Золфелнер жалбите на директори на училища за високи сметки за ток и  парно през януари не са основателни. Сравняват се сравними неща и, ако наложим консумацията на тези училища през януари 2009 към тази от януари от 2008-а, те са идентични, каза председателят на УС на пловдивската топлофикация.