Ефективна ежедневна стачка блокира железопътния транспорт от 8 до 16 часа. Всички влакове остават на първата гара, на която се установят след 8 часа. По най-натоварените линии пътниците ще бъдат превозвани с автобуси.
138 влака се очаква да бъдат съкратени от 11 декември 2011 г. От работа ще бъдат освободени 329 души от "Пътнически превози" и 450 служители от "Товарни превози" в Пловдивския регион и части от Южна България. Вече са орязани сутрешни и вечерни влакове от и до Стамболийски, Карлово, Пещера, Белозем, Първомай, Панагюрище и Асеновград. В цяла Южна България са спрени над 60 линии.
До преди три дни 565 железничари са приели предложението за доброволно напускане, за което ще получат 6 брутни заплати. Синдикатите обаче са категорични, че ще искат на някои от работниците да бъдат изплатени по 9 заплати, заради висококвалифицирания им труд.
850 жители на пловдивското село Белозем се обявиха против спирането на три влака, които се движат до Пловдив и обратно. Протестиращите железничари поискаха оставката на ръководството на БДЖ.
От холдинга обявиха стачката за незаконна, заради неспазени задължителни изисквания за сключване на споразумение за задоволително транспортно обслужване най-късно три дни преди началото на стачката. Междувременно синдикатите сезираха прокуратурата и обявиха за незаконосъобразна и противоконституционна заповед на мениджърския екип на БДЖ, която изисква всички възнамеряващи да стачкуват, да го обявят писмено пред работодателя си.