Жители на Червен бряг ще продължат с протестите всяка вечер докато не бъде спрян трафикът на тежкотоварни камиони по третокласния път 306.
Това съобщи Петър Петров, председател на инициативния комитет, който контактува с институции, имащи отношение към проблема.
Припомняме, че ситуацията възниква след началото на ремонта на пътя Ботевград - Мездра.
Съгласно разпоредбите на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) тежкотоварният трафик трябва да се пренасочи в посока София по път II-13 Крапчене - Борован - Бяла Слатина - Кнежа - Долни Дъбник, след което преминава по път I-3 Горни Дъбник - Телиш и се насочва към автомагистрала "Хемус".
“Към настоящия момент обаче въведената временна организация на движението по обходния маршрут не се спазва и голяма част от тежкотоварните автомобили след Бяла Слатина се насочват по по-прекия път през Кнежа, Червен бряг и Луковит“, обясни Петров.
"От АПИ са регламентирали със своя заповед въвеждането на обходен маршрут, но не са изискали от изпълнителя на ремонта на пътя Мездра - Ботевград да постави съответните забранителни знаци за тежкотоварни автомобили над 12 тона, които преминават транзитно на определени кръстовища в Бяла Слатина, Кнежа и Луковит. В резултат на това се получава така, че не се ползва обходният път, а третокласният", добави Петров.
След опит да се потърси съдействие от различни институции, хората в Червен бряг излязоха в две поредни вечери на протест тази седмица при участък от пътя в рамките на града. Протестите ни ще продължат, докато няма реален резултат, категоричен е Петров. Поредният такъв е насрочен за 19:00 часа тази вечер.
Преди три седмици съм изпратил доклад до Агенция "Пътна инфраструктура" от името на Областно пътно управление (ОПУ) в Плевен и в Ловеч, тъй като в момента отговарям и за двете, но резултат няма, каза инж. Ивайло Денчев, директор на ОПУ – Плевен. Миналия петък изпратихме и схеми, съгласно които трябва да бъдат поставени новите пътни знаци, указващи накъде да се отклоняват камионите. Те са съгласувани с КАТ в Плевен и в Ловеч, добави той.
По думите на директора на ОПУ заради движението на тежките камиони участъкът от третокласния път в района преди село Еница е в много лошо състояние. Трафикът обаче не позволява да се ремонтира в тази ситуация, категоричен е инж. Денчев.
С проблема са ангажирани и народни представители от Плевенска област – Марио Рангелов, проф. Румен Гечев и Валери Лачовски, които са направили запитване до министъра на регионалното развитие и благоустройството. Отговор от него се очаква на 21 юли по време на парламентарния контрол.
Това съобщи Петър Петров, председател на инициативния комитет, който контактува с институции, имащи отношение към проблема.
Припомняме, че ситуацията възниква след началото на ремонта на пътя Ботевград - Мездра.
Съгласно разпоредбите на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) тежкотоварният трафик трябва да се пренасочи в посока София по път II-13 Крапчене - Борован - Бяла Слатина - Кнежа - Долни Дъбник, след което преминава по път I-3 Горни Дъбник - Телиш и се насочва към автомагистрала "Хемус".
“Към настоящия момент обаче въведената временна организация на движението по обходния маршрут не се спазва и голяма част от тежкотоварните автомобили след Бяла Слатина се насочват по по-прекия път през Кнежа, Червен бряг и Луковит“, обясни Петров.
"От АПИ са регламентирали със своя заповед въвеждането на обходен маршрут, но не са изискали от изпълнителя на ремонта на пътя Мездра - Ботевград да постави съответните забранителни знаци за тежкотоварни автомобили над 12 тона, които преминават транзитно на определени кръстовища в Бяла Слатина, Кнежа и Луковит. В резултат на това се получава така, че не се ползва обходният път, а третокласният", добави Петров.
След опит да се потърси съдействие от различни институции, хората в Червен бряг излязоха в две поредни вечери на протест тази седмица при участък от пътя в рамките на града. Протестите ни ще продължат, докато няма реален резултат, категоричен е Петров. Поредният такъв е насрочен за 19:00 часа тази вечер.
Преди три седмици съм изпратил доклад до Агенция "Пътна инфраструктура" от името на Областно пътно управление (ОПУ) в Плевен и в Ловеч, тъй като в момента отговарям и за двете, но резултат няма, каза инж. Ивайло Денчев, директор на ОПУ – Плевен. Миналия петък изпратихме и схеми, съгласно които трябва да бъдат поставени новите пътни знаци, указващи накъде да се отклоняват камионите. Те са съгласувани с КАТ в Плевен и в Ловеч, добави той.
По думите на директора на ОПУ заради движението на тежките камиони участъкът от третокласния път в района преди село Еница е в много лошо състояние. Трафикът обаче не позволява да се ремонтира в тази ситуация, категоричен е инж. Денчев.
С проблема са ангажирани и народни представители от Плевенска област – Марио Рангелов, проф. Румен Гечев и Валери Лачовски, които са направили запитване до министъра на регионалното развитие и благоустройството. Отговор от него се очаква на 21 юли по време на парламентарния контрол.