Инвентаризации за установяване на наличните материални запаси в големите търговски обекти и складове за продажба на едро започна от днес Териториалната дирекция на НАП – Кърджали в цялата област. Първата проверка обхваща 16 обекта. При инвентаризация на складовете и обектите ще се следи дали има разминаване между подадените декларации и документи в НАП, в това число и по ДДС, и наличностите към момента.
През летните месеци при такава проверка инспектори установиха, че в складовете на две местни фирми липсва стока за над 60 000лв. Тези разлики сочат, че при реални продажби не се издават данъчни фактури и формално сделките не се отчитат.
Инвентаризациите ще продължат до края на годината, като обектите ще се проверяват и след 17,00 часа, съобщи директорът на приходната администрация тук г-жа Елван Гюркаш. Инспекторите ще следят оборота на стоките, наличието на валидни счетоводни документи за придобиването и продажбата им. Целта на проверките е да установят дали се спазва данъчно-осигурителното законодателство и да намалят риска от недеклариране на стоки и невнасянето на ДДС в бюджета.
При установяване на разминавания ще се възлагат пълни данъчни ревизии на фирмите.
През летните месеци при такава проверка инспектори установиха, че в складовете на две местни фирми липсва стока за над 60 000лв. Тези разлики сочат, че при реални продажби не се издават данъчни фактури и формално сделките не се отчитат.
Инвентаризациите ще продължат до края на годината, като обектите ще се проверяват и след 17,00 часа, съобщи директорът на приходната администрация тук г-жа Елван Гюркаш. Инспекторите ще следят оборота на стоките, наличието на валидни счетоводни документи за придобиването и продажбата им. Целта на проверките е да установят дали се спазва данъчно-осигурителното законодателство и да намалят риска от недеклариране на стоки и невнасянето на ДДС в бюджета.
При установяване на разминавания ще се възлагат пълни данъчни ревизии на фирмите.