ЧЕЗ в защита на тримесечното отчитане
ЧЕЗ в защита на тримесечното отчитане / netinfo

Възможността за заплащане на електроенергията веднъж на три месеца съществува за клиентите на ЧЕЗ и в момента. Потребителите имат опцията да декларират равни месечни вноски в размер на ‘0' лева за първите два месеца и да платят след третия месец, при получаване на фактура, след реален отчет. По този начин те ползват безлихвен кредит за консумираната електроенергия за тримесечието.

„Готови сме да обсъдим с отговорните институции допълнителни възможности за подобряване на практиката на тримесечното отчитане и в същото време да предприемем по-активни стъпки за разясняване на съществуващите възможности директно на клиентите," заяви Любош Павлас, регионален мениджър на ЧЕЗ за България.

От началото на 2009 година абонатите могат: да не плащат равни месечни вноски, а само изравнителна веднъж на три месеца; да планират месечната вноска, съобразно потреблението си; да декларират избрана от тях месечна вноска; да избират начина на комуникация с компанията: центрове за обслужване на клиенти, EasyPay, кол център, писма, факс, интернет сайт; да избират начина и мястото на плащане.

За да улесни клиентите си в процеса на тримесечното отчитане, ЧЕЗ не прекъсва захранването  за неплатени задължения през първите два месеца. До изключване на електроенергията се пристъпва едва след изтичане на срока за плащане на изравнителната сметка. От юли 2009 година, ЧЕЗ стартира и sms услуги за безплатно известяване на своите клиенти за изтичащ срок за плащане на сметката и за проверка на текущото задължение.