Трийсет деца от ромски произход, на възраст между 5 и 6 години, които не посещават детско или учебно заведение, ще бъдат открити и обхванати по проект "Равен старт при постъпване в училище". Това съобщи председателят на читалище "Васил Левски" в Кюстендил Петър Игов.
Инициативата предвижда допълнително обучение по български език, което ще става от квалифицирани педагози в извън учебно време, в сградата на читалището.
Недоброто владеене на книжовния език е една от основните причини децата да имат затруднения при разбирането и усвояването на учебния материал и да постигат по-ниски резултати от съучениците си, посочи Петър Игов.
Той посочи, че проектът е с продължителност шест месеца и се осъществява с подкрепата на фондация "Подслон за човечеството".
Заниманията по език ще се осъществяват в извънкласно време, под формата на часове за игра и забавления. Идеята на проекта е да се акцентира върху индивидуалния подход към всеки ученик.
Когато децата овладеят по-добре българския език, ще показват по-добри резултати и при другите предмети, смятат педагози.
Обърнато ще бъде и специално внимание на родителите за това да бъдат мотивирани децата им да бъдат записани в предучилищна група или училище.
Целта на инициативата ни е при постъпване в учебно заведение деца, обхванатите деца да имат равен старт с останалите, каза Игов.
Инициативата предвижда допълнително обучение по български език, което ще става от квалифицирани педагози в извън учебно време, в сградата на читалището.
Недоброто владеене на книжовния език е една от основните причини децата да имат затруднения при разбирането и усвояването на учебния материал и да постигат по-ниски резултати от съучениците си, посочи Петър Игов.
Той посочи, че проектът е с продължителност шест месеца и се осъществява с подкрепата на фондация "Подслон за човечеството".
Заниманията по език ще се осъществяват в извънкласно време, под формата на часове за игра и забавления. Идеята на проекта е да се акцентира върху индивидуалния подход към всеки ученик.
Когато децата овладеят по-добре българския език, ще показват по-добри резултати и при другите предмети, смятат педагози.
Обърнато ще бъде и специално внимание на родителите за това да бъдат мотивирани децата им да бъдат записани в предучилищна група или училище.
Целта на инициативата ни е при постъпване в учебно заведение деца, обхванатите деца да имат равен старт с останалите, каза Игов.