"Потомци  на Рачо Ковача"

учат в Националния музей на образованието
"Потомци на Рачо Ковача" учат в Националния музей на образованието / НМО

Децата от група "Мечо Пух" на детска градина "Радост" участваха в тематичен урок „Габровското училище” в Националния музей на образованието. Във възстановките на килийно и взаимно училище шестгодишните възпитаници на Кремена Стоянова и Венка Цветкова се запознаха с обучението на децата в различни исторически периоди. С помощта на музейните специалисти бъдещите първокласници научиха какво е пинакида, дивит, калем, писало, табла, мастилница... Запознаха се с реда и дисциплината, поощренията и наказанията преди век и половина - два. След тематичната беседа групата затвърди видяното с помощта на интерактивния дисплей в мултифункционалната зала на музея.

Директорът на НМО – Габрово с покана от международно научно списание

"През тази учебна година група "Мечо Пух" работи по проект "Проектно-базирано обучение интегрирано с информационни технологии" на тема "Потомци на Рачо Ковача" и децата предварително са подготвени за посещението в музея - поясни Кремена Стоянова. - С помощта на родителите децата направиха макети на емблематични за нашия град места и исторически забележителности, както и макет на възстановката на взаимно училище и на самата историческа сграда, в която се намира музеят. Проектът ще приключи в края на март. Резултатите от него ще покажем пред родителите, представители на НМО и други партньори. Освен макети децата подготвят и рисунки. След днешното посещение имаме идея какво можем да включим от музейните сувенири и рекламни материали за награди на децата."

„Човешкото лице на културното наследство“

Проектно-базираното обучение е интересен и полезен метод не само за децата, но и за музейните специалисти, защото той дава възможност за съсредоточаване върху определена тема, определена възрастова група, достигане до ново ниво на връзка с учителите родителите в познавателния процес. Не на последно място методът прави музейно-образователната дейност интересна, забавна и мотивираща сътрудничеството музей-училище.