Областният управител връща за ново обсъждане две решения в общински съвет – Габрово, касаещи приемането на актуализирана Инвестиционна програма на община Габрово за 2013 г и одобрената план-сметка за годишния размер на разходите за 2014 г., както и определения годишен размер на такса „битови отпадъци” за 2014 г.
Това става ден, след като бе обявено, че Григоров е върнал две решения на ОбС в Севлиево.
Към мотивите за връщането на решението с което Общински съвет – Габрово е приел актуализирана Инвестиционна програма на община Габрово за 2013 г. и е възложил на кмета да отрази промените в бюджета на община Габрово и бюджетите на съответните разпоредители в съответствие с Единната бюджетна класификация за 2013 г., областният управител посочва, че промените в бюджета следва да се извършват по реда, по който същият се приема. Съгласно действащото законодателство това право е от изключителната компетентност на общинския съвет и не кореспондира с възложеното по т. 2 от Решението действие на кмета за отразяване на промените. „Без яснота остава и произходът на променените бюджетни суми”- се посочва още в мотивите, с които решението е върнато като незаконосъобразно.
Като незаконосъобразно, тъй като е взето в нарушение на материалния и процесуалния закон е определено и Решението на Общински съвет – Габрово, с което е одобрил план-сметка за годишния размер на разходите за 2014 г. /съгласно Приложение/ и е определил годишен размер на такса „битови отпадъци” за 2014 г. „От цялостния преглед на Приложението се установява липсата на остойностяване на изброените услуги по видове необходими разходи, за да е видно какво включва предложената обща цена на услугата. По този начин е нарушена разпоредбата на чл. 66, ал. 1 от ЗМДТ, който императивно изисква план-сметката за всяка дейност да включва посочените по т. 1 – 4 необходими разходи за предоставянето й.”
В мотивите към предложението за приемане на решението подробно са упоменати разходи, които на практика не са включени в План-сметката, приета с решение № 279/19.12.2013 г. Върнатото решение в т.ч. не съдържа и отчисленията по чл. 60 и чл. 64 от ЗУО, които като конкретни суми за определени периоди се посочват в мотивите и предложените за разглеждане от колективния орган материали, но неясно защо не са проектирани в решението на общински съвет – Габрово.