100370
Андрей Новаков за пакета Мобилност
„Хората, които работят като международни шофьори имат тежка работа и аз се уверих, че изкарват парите си с достойнство. Пакетът „Мобилност", предложен от Европейската комисия, който щеше да ги ощети, през последните две години не беше приет и това коства много усилия. При последното гласуване беше отхвърлен за трети път и това е много ясен знак, че има някакъв проблем с него.”
Превозвачите на протест в Брюксел (СНИМКИ)
Това коментира в Габрово Андрей Новаков, евродепутат от Европейската народна партия. Той заяви, че за момента най-правилното, което може да се случи е гласуването да стане в следващия парламент.
Победа или загуба донесе протестът на превозвачите в Брюксел?
Новаков е категоричен, че в настоящата конфигурация на Европейския парламент (ЕП) е много трудно да се прекара досие, в което да залегнат всички български искания.
„При това положение е най-добре да се случи отлагането. В новия Парламент ще има, надявам се, българи в комисията по транспорт, нов комисар с различни възгледи, нова Европейска комисия.”
Новаков обясни, че евродепутатите, които са българи в сегашния ЕП са успели да участват в гласуването в комисията, въпреки че нито един не е неин член. Техни колеги от Гърция, Португалия, Румъния, Полша, Испания са подпомогнали този процес. Андрей Новаков отказа да коментира казуса като опит за кражба на бизнес.
В публичното пространство открито се говори, че българските превозвачи ще бъдат принудени да се регистрират в други страни, ако този пакет бъде приет.
Росен Желязков: Протестът на превозвачите в Брюксел не е израз на евроскептицизъм
„Пакетът се казва „Мобилност” и сме изправени пред лошо законодателство. Моята амбиция е или да го спрем, или да го променим. Факт е, че е направен по начин, който прилича на протекционизъм”, смята Андрей Новаков.
Заплахата към българските шофьори е да се връщат с камионите си на всеки четири седмици, като пропътуват 2 000 км.
„Когато влизахме в ЕС ни казаха, че това е нещо прекрасно и аз вярвам, че е така. Обясниха ни, че общия пазар предполага конкуренция и когато дойдат чужди вериги на магазини ще предлагат по-ниски цени, а това може да доведе до фалити на местен бизнес. Случи се, хората трудно се справиха с това, но го приехме.
Същото стана и с банковия сектор. Ето, сега има един сектор, в който българите са по-добри. Инвестирали са в нови камиони, които изразходват по-малко гориво и могат да предложат по-ниска цена. Да, заради единния пазар те трябва да свикнат, че това ще се случва.”
Андрей Новаков разкритикува опитите с протекционистки мерки да се накърнят българските интереси, което противоречи на идеите, около които се изгражда целия ЕС.
Цялото изявление на Андрей Новаков по темата може да чуете в прикачения аудиофайл към тази статия.
Превозвачите на протест в Брюксел (СНИМКИ)
Това коментира в Габрово Андрей Новаков, евродепутат от Европейската народна партия. Той заяви, че за момента най-правилното, което може да се случи е гласуването да стане в следващия парламент.
Победа или загуба донесе протестът на превозвачите в Брюксел?
Новаков е категоричен, че в настоящата конфигурация на Европейския парламент (ЕП) е много трудно да се прекара досие, в което да залегнат всички български искания.
„При това положение е най-добре да се случи отлагането. В новия Парламент ще има, надявам се, българи в комисията по транспорт, нов комисар с различни възгледи, нова Европейска комисия.”
Новаков обясни, че евродепутатите, които са българи в сегашния ЕП са успели да участват в гласуването в комисията, въпреки че нито един не е неин член. Техни колеги от Гърция, Португалия, Румъния, Полша, Испания са подпомогнали този процес. Андрей Новаков отказа да коментира казуса като опит за кражба на бизнес.
В публичното пространство открито се говори, че българските превозвачи ще бъдат принудени да се регистрират в други страни, ако този пакет бъде приет.
Росен Желязков: Протестът на превозвачите в Брюксел не е израз на евроскептицизъм
„Пакетът се казва „Мобилност” и сме изправени пред лошо законодателство. Моята амбиция е или да го спрем, или да го променим. Факт е, че е направен по начин, който прилича на протекционизъм”, смята Андрей Новаков.
Заплахата към българските шофьори е да се връщат с камионите си на всеки четири седмици, като пропътуват 2 000 км.
„Когато влизахме в ЕС ни казаха, че това е нещо прекрасно и аз вярвам, че е така. Обясниха ни, че общия пазар предполага конкуренция и когато дойдат чужди вериги на магазини ще предлагат по-ниски цени, а това може да доведе до фалити на местен бизнес. Случи се, хората трудно се справиха с това, но го приехме.
Същото стана и с банковия сектор. Ето, сега има един сектор, в който българите са по-добри. Инвестирали са в нови камиони, които изразходват по-малко гориво и могат да предложат по-ниска цена. Да, заради единния пазар те трябва да свикнат, че това ще се случва.”
Андрей Новаков разкритикува опитите с протекционистки мерки да се накърнят българските интереси, което противоречи на идеите, около които се изгражда целия ЕС.
Цялото изявление на Андрей Новаков по темата може да чуете в прикачения аудиофайл към тази статия.