Само четири писмени жалби от осигурени пациенти са постъпили от началото на годината в РЗОК в Габрово. За цялата 2011 г. те са били 16, а през 2010 г. - 17.
Две от оплакванията се отнасят до работата на лекари-специалисти, като в единия случай се касае за конфликт лекар-пациент, а в другия за неправомерно изискано заплащане. Една от жалбите е за записване на пациент без негово знание в пациентската листа на общопрактикуващ лекар. Едно оплакване има и от болница. Трима от жалбоподателите са от община Габрово и един от община Севлиево.
По три от жалбите са извършени проверки, а по последната е предстояща. В един от проверените случаи е установено нарушение.
От РЗОК Габрово, напомнят на здравноосигурените граждани, че когато смятат, че правата им при ползване на медицинска помощ, заплатена от НЗОК са нарушени, могат да подадат оплакване до директора на РЗОК. За да може да се извърши проверка е необходимо жалбата да е писмена и неанонимна, а ако става дума за неправилно заплатени суми е нужно да се приложат и финансовите документи, доказващи плащанията.
По телефона и на място в РЗОК през първите четири месеца на годината са приети близо 1000 запитвания. Хората могат да задават въпросите си във връзка с правата им на здравноосигурени, както лично в РЗОК, така и по телефона, с писма или електронна поща.