Три групи от по 20 представители на български и чуждестранни туристически фирми ще посетят Добрич през октомври, съобщиха от кметството. Те ще бъдат запознати с туристическите пакети и промоционалните рекламни материали, които се подготвят по проекта „Пъстрото лице на Добруджа”. Той обхваща четири общини – Добрич, Добричка, Балчик и Каварна, и е на стойност половин милион лева. Проектът цели активен маркетинг на туризма в региона.
„Искаме да привлечем гостите на курорта Албена, голфтуристите и другите посетители на Северното Черноморие. Надяваме се организирани групи да посещават нашите общини и да се възползват от пакетите от маршрути, които се правят”, каза зам.-кметът на Добрич Надежда Петкова. В тези пакети присъстват основно общински природни, културни и исторически обекти. От това ще спечели и частният бизнес, защото туристите естествено ще ползват и всичко останало, което предлага регионът, допълни Петкова.
В момента по проекта се подготвят 13 вида рекламни материали, част от които ще бъдат показани на туроператорите след няколко седмици. Гостите пък ще могат да тестват вече готовите маршрути.
Добрич и останалите три общини ще имат възможността да участват и в четирите големи туристически борси – в Берлин, Лондон, Букурещ и София. „Отделно Добрич има награда от Министерството на икономиката да се представи в борса по наш избор и вероятно ще изберем Москва”, каза още Петкова. Там туроператорите ще бъдат агитирани да водят туристи по новите пакети маршрути.