97199
Икономистът говори:
Пазарният модел в образованието - както при личния избор на ученици и родители за най-подходящото училище, така и на самата институция, която сама подбира най-добрите кадри с най-големи шансове за реализация в съответната специалност - Тази тема коментира в студиото на Дарик Югоизток проф. Милен Балтов.
Принципът е разработен от Парак Папатанк от Масачузетският технологичен институт, който само преди броени дни получи годишната награда на Асоциацията по икономика за най-добрия млад икономист до 40 години.
Именно той изготвя нов алгоритъм, по който в рамките на секунди извършва пренареждане и класиране. „Примерът за класика във вълненията при избора на училище, не е от Бургас, не е в София. Същото се случва и в Бостън-люлката на просветата в САЩ“, посочи проф. Балтов.
„Механизмът би свлякъл напрежението, не само от родители и ученици, но той би бил стимулиращ и за самите училища. За да предлагат обучение, което не е екстравагантно и ще привлече достатъчно качествени ученици, като в същото време ще гарантира устойчивост.
Този пазарен модел би насочил усилията и на държавните и местните власти да инвестират в качество на образованието и знания на учениците“, подчерта проф. Балтов
Още по темата от проф. Милен Балтов в „Икономистът говори“ по Дарик Югоизток:
Принципът е разработен от Парак Папатанк от Масачузетският технологичен институт, който само преди броени дни получи годишната награда на Асоциацията по икономика за най-добрия млад икономист до 40 години.
Именно той изготвя нов алгоритъм, по който в рамките на секунди извършва пренареждане и класиране. „Примерът за класика във вълненията при избора на училище, не е от Бургас, не е в София. Същото се случва и в Бостън-люлката на просветата в САЩ“, посочи проф. Балтов.
„Механизмът би свлякъл напрежението, не само от родители и ученици, но той би бил стимулиращ и за самите училища. За да предлагат обучение, което не е екстравагантно и ще привлече достатъчно качествени ученици, като в същото време ще гарантира устойчивост.
Този пазарен модел би насочил усилията и на държавните и местните власти да инвестират в качество на образованието и знания на учениците“, подчерта проф. Балтов
Още по темата от проф. Милен Балтов в „Икономистът говори“ по Дарик Югоизток: