/ netinfo
1/3 от колите в града се използват за складове и запазване на паркоместа
„Идеята за диференцирането на автомобилния данък - според възрастта и екологичността на превозното средство, цели да въведе принципа “замърсителят плаща”. Подобна практика има в цяла Европа.

Решението е на местните власти, взето е единодушно от кметовете от всички партии в страната и не е политическо мотивирано". Това заяви кметът на Бургас Димитър Николов в ефира на БНТ.

Експерти: По-високите данъци за старите автомобили няма да доведат до по-чист въздух

Той цитира данни, според които между 33-35% от замърсяването в градовете се дължи на автомобилния трафик. Нашите опасения са, че следващите години България ще бъде залята от стари, дизелови автомобили- втора ръка от Европа, които ще са сериозен замърсител, обясни Димитър Николов.

НС прие на първо четене да се вдигне данъкът за стари коли

По думите му, един от мотивите за въвеждането на разграничението е и разчистването на градовете от стари леки коли, които не се използват по предназначение, а само заемат паркоместа.

”В община Бургас са регистрирани около 100 хил. автомобила, под около 40 хиляди влизат в тази категория. От тях, по наша информация, една трета от тях не се използват по предназначение. А някои коли дори са превърнати в складове.

Данъчни промени: За старите автомобили ще плащаме повече

Други пък се използват за запазване на паркомясто. По-изгодно е да се плати годишният данък, защото тогава държавата няма да право да репатрира автомобил, за да освободи пространство”, посочи кметът.

Заради отстъпката за новите автомобили, в хазната ще влязат по-малко средства, заяви Димитър Николов. Мерките за по-чисти градове включват закупуване на нови, екологични автобуси, изгарждане на зелени пояси, почистване на улици, допълни той.