98674
Повишава се данъкът за стари коли. Ще обнови ли това автомобилния парк у нас?
Данъкът върху старите автомобили ще се повиши с между 2 и 5 лева, ако предложените промени от министерството на финансите бъдат приети от парламента. Това обясни за Дарик председателят на Изпълнителния съвет на Асоциацията на вносителите на автомобили Христо Христов.
Евростат: Българите масово карат коли втора употреба
От финансовото министерство предлагат промени в Закона за корпоративното подоходно облагане и още няколко данъчни закона, чрез които да се променят формулите за изчисляване на данъка на колите. Въвеждат се нови компоненти чрез облагане на превозните средства според замърсяването, което причиняват. По този начин ще се увеличи данъкът на по-старите автомобили. Вносителите на коли обаче смятат, че промените няма да дадат ефект нито върху шофьорите, нито върху хазната.
Предложените промени в данъчните закони няма да повишат драстично, нито пък двойно данъка на старите коли, обясни председателят на Изпълнителния съвет на Асоциацията на вносителите на автомобили Христо Христов: "Така предложените промени аз намирам за несериозни. Те няма да имат никакъв ефект върху обновяване на автомобилния парк. Нашите граждани не трябва да се притесняват, могат смело да си купуват стари коли, колкото се може по-стари. Данъкът, за съжаление, ще се повиши с между 2 и 5 лева, така че аз намирам тези промени за абсолютно ненужни и нямам думи просто!"
Увеличават екотаксите за стари коли (ВИДЕО)
Промените няма да стимулират българите към покупка на нов автомобил, защото данъците отново са в пъти по-високи от тези на 20-годишните коли: "Въведен е нов коефициент за автомобили на 20 години, който е 1,1, а за автомобили до 5 години е 2,3. Оттук нататък сами можете да си направите извода за какво става дума. В момента данъкът на един такъв автомобил е между 14 и 17 лева, по мой спомен. Единственото хубаво нещо в тези промени е, че под някаква форма най-накрая се вкарва евро категорията. Но ако министерството на финансите искаше наистина да постигне някакъв ефект, трябваше да промени този коефициент, който е вкаран в Закона за местни данъци и такси от сигурно повече от 20 години и в който по-новите коли плащат повече данък от по-старите. В крайна сметка, ще видите, че най-малко данък плащат автомобилите между 15 и 20 години, а автомобилът до 5 години пак ще плаща по-голям данък от тях. Така че, аз не мога да видя основната идея в тази промяна".
Предложенията на финансовото министерство ще бъдат качени на сайта на ведомството за обществено обсъждане до края на месеца. След това предстои те да бъдат разгледани и през ресорните комисии, а след това да влязат за гласуване в пленарната зала.
Евростат: Българите масово карат коли втора употреба
От финансовото министерство предлагат промени в Закона за корпоративното подоходно облагане и още няколко данъчни закона, чрез които да се променят формулите за изчисляване на данъка на колите. Въвеждат се нови компоненти чрез облагане на превозните средства според замърсяването, което причиняват. По този начин ще се увеличи данъкът на по-старите автомобили. Вносителите на коли обаче смятат, че промените няма да дадат ефект нито върху шофьорите, нито върху хазната.
Предложените промени в данъчните закони няма да повишат драстично, нито пък двойно данъка на старите коли, обясни председателят на Изпълнителния съвет на Асоциацията на вносителите на автомобили Христо Христов: "Така предложените промени аз намирам за несериозни. Те няма да имат никакъв ефект върху обновяване на автомобилния парк. Нашите граждани не трябва да се притесняват, могат смело да си купуват стари коли, колкото се може по-стари. Данъкът, за съжаление, ще се повиши с между 2 и 5 лева, така че аз намирам тези промени за абсолютно ненужни и нямам думи просто!"
Увеличават екотаксите за стари коли (ВИДЕО)
Промените няма да стимулират българите към покупка на нов автомобил, защото данъците отново са в пъти по-високи от тези на 20-годишните коли: "Въведен е нов коефициент за автомобили на 20 години, който е 1,1, а за автомобили до 5 години е 2,3. Оттук нататък сами можете да си направите извода за какво става дума. В момента данъкът на един такъв автомобил е между 14 и 17 лева, по мой спомен. Единственото хубаво нещо в тези промени е, че под някаква форма най-накрая се вкарва евро категорията. Но ако министерството на финансите искаше наистина да постигне някакъв ефект, трябваше да промени този коефициент, който е вкаран в Закона за местни данъци и такси от сигурно повече от 20 години и в който по-новите коли плащат повече данък от по-старите. В крайна сметка, ще видите, че най-малко данък плащат автомобилите между 15 и 20 години, а автомобилът до 5 години пак ще плаща по-голям данък от тях. Така че, аз не мога да видя основната идея в тази промяна".
Предложенията на финансовото министерство ще бъдат качени на сайта на ведомството за обществено обсъждане до края на месеца. След това предстои те да бъдат разгледани и през ресорните комисии, а след това да влязат за гласуване в пленарната зала.