„Камен Филипов действително е управлявал автобуса и по непредпазливост е причинил смъртта на двама души, но в 80 процента съпричасността за това е именно на загиналите. Преди инцидента е имало предходно пътно – транспортно произшествие между други два автомобила. Станало е в тъмната част на денонощието, в неосветен участък. А водачите на двата автомобила са излези на пътя, за да се разберат, без включени светлини, без аварийни знаци, без абсолютно никакъв знак, че има аварирали коли. В случая, изобщо не може да се говори, че това препятствие е било видимо. Съдебно-техническа експертиза би могла да докаже евентуално вина на Филипов, но към този етап не може да се твърди с категоричност каква е точната причина за инцидента. Той е карал при допуснима скорост от 80 км/ч“, обяви адвокат Веселина Василева.
Според магистратите, в практиката на Европейския съд по правата на човека трайно се приема, че тежестта на извършеното престъпление не е сред основанията, обосноваващи законност на задържането.
„Тук следва да се посочи, че степента на доказване на предположението за авторството на престъплението е значително по-ниска от същата, необходима на прокурора да състави обвинителен акт или на съда да постанови осъдителна присъда. Без съмнение по делото е необходимо изготвянето на авто-техническа експертиза за изясняване на релевантните по делото обстоятелства, както и събиране на други относими към предмета на доказване по делото доказателства“, се посочва в мотивите на Бургаския окръжен съд. Решението не е окончателно и може да бъде обжалвано.