В училище в Разлог монтираха уред за отглеждане на пчели
В училище в Разлог монтираха уред за отглеждане на пчели / Снимка: Вероника Атанасова
В Начално училище „Яне Сандански” в Разлог се проведе работна среща по проект „Пчелите застрашени, планетата в опасност”, в който участват училища от държавите България, Италия, Испания, Румъния и Франция. На нея присъстваха директори, учители на училища от петте европейски държави, а гости на събитието бяха кметът на Разлог инж. Красимир Герчев и началникът на РУО- Благоевград Ивайло Златанов.

Проектът е по Европейската програма „ Еразъм+” , а целта е пчелите да бъдат спасени , тъй като проблемът с изчезването  на пчелите е показателен за проблемите на околната среда.   
 

В училище в Разлог монтираха уред за отглеждане на пчели
Снимка: Вероника Атанасова


"Съвместната партньорската работа ще ни даде възможност да разберем и да сравним различните заплахи, които застрашават съществуването и размножаването на пчелите във всяка от страните - партньори”, категоричен бе директорът на началното училище Георги Тренчев.

В рамките на проекта в училището бе монтиран специален уред за отглеждане на пчели - Апископ, който е първият такъв доставен в страната ни. Директорът на френското училище "Рене Декар” Оливие Брулиер сподели, че общият брой на Апископите в света е 90.
 

В училище в Разлог монтираха уред за отглеждане на пчели
Снимка: Вероника Атанасова


След срещата Георги Тренчев заедно с френския професор Жан Пиер Мартен, който също присъстваше на събитието и местният пчелар Георги Зарев, се включиха в процеса по преместването на пчелите от кошера в Апископа, в който те ще живеят. След като процеса приключи Апископа бе преместен в компютърния кабинет в сградата на училището. Така учениците ще имат възможност на живо да наблюдават тяхното развитие и размножаване.

Децата, които участват в проекта са на възраст от 6 до 11 години. Те ще имат възможност да кореспондират писмено с деца от другите държави партньори по проекта и поддържат съвместна комуникация с информация за реализацията му и дейностите по него. По думите на Тренчев, децата проявяват изключителна любознателност, интерес и желание да покажат своята роля в опазването на природата .