Всеки четвърти пушач /25% от световното население/ изхвърля фаса си извън определените за това места. Това показват данните от проучване, разпространено от компанията Филип Морис Интернешънъл. И още: В световен мащаб 10 хиляди фаса в секунда се изхвърлят по улиците, на плажа и в улуците.
Цигарените филтри са най-големият замърсител на плажовете и най-широкоразпространената форма на боклук в океаните. Всяка година се изхвърлят над 800 тона цигарени фасове в околната среда, като за разграждането им са нужни от 3 месеца до 15 години, в зависимост от външните условия, показват редица изследвания.
Това провокира създаването на националната кампания #ПромениКартинката.
Инициативата има за цел да повиши информираността за проблема със замърсяването с цигарени фасове в обществените пространства и да провокира потребителите към промяна на поведението.
Кампанията започва от Черноморието с акцент върху чистотата на плажовете. В началото на новия сезон атрактивни визии ще привличат вниманието на плажуващите, карайки ги да се замислят върху замърсяването с цигарени фасове на плажните ивици. Целта е да се насочи вниманието на обществото към проблема и да призове потребителите към отговорното поведение.
„С кампанията #ПромениКартинката се надяваме да събудим еко-съзнанието на пълнолетните потребители, да ги запознаем с фактите, свързани с проблема и в дългосрочен план да предизвикаме реално намаляване на замърсяването с фасове в България“ , заявява Диляна Якова, мениджър регулации и устойчиво развитие във Филип Морис България.
След 10 години в морето може да има повече фасове, отколкото риба, отбелязва Якова. И споделя: „Само 13% от хората в света знаят, че цигарите съдържат пластмаса, а 75% смятат, че са направени от памук или от хартия и при изхвърлянето им в гората, при първия дъжд, ще се разградят“.
Филтърът на цигарите съдържа целулозно ацетатно влакно, направено от модифицирана дървесна целулоза, което е вид биопластмаса. Това се потвърждава и от новата европейска Директива за пластмасата за еднократна употреба (Директива 2019/904/ЕС), допълва Якова.
Визиите, които ще бъдат позиционирани по българските плажове през лятото, имат за цел да накарат потребителите да се замислят защо е важно цигарените фасове да се изхвърлят само на предназначените места за общ битов отпадък.
Кампанията е част от глобалните инициативи на компанията за намаляване на негативното въздействие от собствените ѝ продукти върху околната среда чрез насърчаване на отговорно поведение сред пълнолетните потребители.
Сред различните инициативи на компанията е изграждането на т.нар. „кошчета за гласуване“. В тях по забавен и интересен начин пушачите изхвърлят фасовете си на едно място, гласувайки например за „кафе или чай“, „Тръмп или Байдън“, „Трябва ли правителството да направи повече за замърсяването“ и още много любопитни анкети.
Сред инициативите е и кампанията OUR WORLD IS NOT AN ASHTRAY /Нашият свят не е пепелник/, която по иновативен начин насърчава за отговорно поведение. На сайта на инициативата могат да бъдат открити любопитни видеа, статии, въпроси и отговори, свързани със замърсяването с фасове. Интерактивни игри и практични съвети пък които учат потребителите на екологично мислене.
Цигарените филтри са най-големият замърсител на плажовете и най-широкоразпространената форма на боклук в океаните. Всяка година се изхвърлят над 800 тона цигарени фасове в околната среда, като за разграждането им са нужни от 3 месеца до 15 години, в зависимост от външните условия, показват редица изследвания.
Това провокира създаването на националната кампания #ПромениКартинката.
Кампанията започва от Черноморието с акцент върху чистотата на плажовете. В началото на новия сезон атрактивни визии ще привличат вниманието на плажуващите, карайки ги да се замислят върху замърсяването с цигарени фасове на плажните ивици. Целта е да се насочи вниманието на обществото към проблема и да призове потребителите към отговорното поведение.
Филтърът на цигарите съдържа целулозно ацетатно влакно, направено от модифицирана дървесна целулоза, което е вид биопластмаса. Това се потвърждава и от новата европейска Директива за пластмасата за еднократна употреба (Директива 2019/904/ЕС), допълва Якова.
Сред различните инициативи на компанията е изграждането на т.нар. „кошчета за гласуване“. В тях по забавен и интересен начин пушачите изхвърлят фасовете си на едно място, гласувайки например за „кафе или чай“, „Тръмп или Байдън“, „Трябва ли правителството да направи повече за замърсяването“ и още много любопитни анкети.
Сред инициативите е и кампанията OUR WORLD IS NOT AN ASHTRAY /Нашият свят не е пепелник/, която по иновативен начин насърчава за отговорно поведение. На сайта на инициативата могат да бъдат открити любопитни видеа, статии, въпроси и отговори, свързани със замърсяването с фасове. Интерактивни игри и практични съвети пък които учат потребителите на екологично мислене.