Учени откриха две планети, подобни на Земята
Учени откриха две планети, подобни на Земята / снимка: Reuters

Астрономи от НАСА определиха като най-приличащи на Земята две планети, които се намират в орбитата на слънцето Кеплер-62. С помощта на мощен телескоп на американската космическа агенция учените установили, че двойниците на Земята отговарят по много условия за потенциалното наличие на живот - не са нито много студени, нито много топли и има голяма вероятност на тях да има вода, предава АФП.

Тези два обекта най-много приличат на земята, каза за медиите Джъстин Креп, професор по физика от университета в Нотр Дам. Двете планети са малко по-големи от нашата - радиусите им са съответно 1,41 и 1,61 в сравнение със земния. Засега учените не могат да кажат със сигурност дали повърхността им е покрита от твърда почва или вода.

Астрономите открили наличието на планетите по сянката, която оставят върху своето слънце при преминаването между телескопа и звездата си. Креп за първи път засякъл "петно" близо до Кеплер-62 преди около година. В продължение на месеци изследвал движението в системата, за да намери потвърждение на предположението си, предава БГНЕС.

"Това, което най-много ни помогна, е , че звездата има пет планети", казва той. "Можеш да сбъркаш една планета с друга, но когато имаш пет и те преминават периодично, това ти помага да ги установиш с точност."

В края на 2011 г. НАСА потвърди със сигурност наличието на първата планета с потенциални възможности за живот на нея извън Слънчевата система - Кеплер 22б, която се върти около звезда, отдалечена от нас на около 600 светлинни години. Но големият й размер - 2,4 пъти по-голяма от Земята, буди съмнение дали тя е от твърда материя, газообразна или течна.