Софтуерен проблем остави без интернет клиенти на „Виваком”
Софтуерен проблем остави без интернет клиенти на „Виваком” / снимка: БГНЕС

Софтуерен проблем остави без интернет между 30 и 40 процента от клиентите на „Виваком” в столицата към 14 часа. Това съобщи за Дарик техническият директор в компанията Емил Георгатиев. По думите му, основната част от проблема е отстранена за около час и половина, но много от клиентите трябва да рестартират сървърите си, за да възобновят изцяло интернет връзките си.

Към 14.00 часа около 150 000 клиенти на „Виваком” са останали без интернет. За това сигнализира в Дарик Калин Бараков, собственик на фирма, която доставя интернет в един от столичните квартали.

Според Емил Георгатиев, проблемът е тръгнал от Варна и Бургас и се е разпространил и в столицата. „Софтуерен бъг се е проявил и е нарушил защитеността на системата. От това са засегнати част от клиентите ни, които ползват интернет и услуги, които са базирани на пренос на данни”, каза той. „В договорите има условия, базирани на прекъсвания в рамките на месеца за определено време, и има обезщетение, ако го надхвърлим”, допълни той.

За около пет минути клиентите на компанията във Варна са имали проблем и с мобилните комуникации през този оператор.

От търговски банки потвърдиха за darikfinance.bg за проблеми с интернет мрежата на Виваком. На интернет-сайтът на една финансова институция предупреждават за комуникационен проблем и че системата за електронно банкиране с клиенти е спряна. Съобщава се за проблеми и с работата на някои банкомати.