Ако смятате, че не може да се лишите от използването на социалните мрежи в работно време, то Microsoft намери решението. Yammer е бизнес социална мрежа, част от платформата MS Enterprise Social на компанията, която интегрира много функционалности и приложения, организирайки целия поток на комуникация на едно място.
„Дърдоркото" (yammer - от англ. говоря безспир) свързва служителите на работното им място, подобно на социална мрежа като Фейсбук, като им позволява да създават отделни групи по проекти, профили, да обменят документи и файлове в различни формати, правейки работата по-бърза и интуитивна с възможност за чат в реално време с потребители, разпръснати по целия свят. Платформата позволява и директна връзка с клиенти като спомага за по-ефективното ниво на обслужване и своевременна обратна връзка.
Бъдещето принадлежи на пазара на социалния бизнес софтуер, който през 2016 г. ще бъде на стойност 6,4 млрд. долара, прогнозират от Forrester Researcher. Затова Мате Шус, Enterprise Social Manager за Централна и Източна Европа в Microsoft, споделя:
"Нашата визия е кристално ясна - социалното не трябва да бъде дестинация, то трябва да бъде вплетено в приложения, които се използват всеки ден и спомагат работния процес. Виждайки по какъв начин еволюира сътрудничеството и комуникацията, вярвам че средствата които се използват сега - електронна поща, съобщения, видео конферентна връзка и социални мрежи, трябва да се обединят и интегрират в приложения. За да се превърне тази визия в реалност, ние можем да осигурим постоянно социално обслужване на всички места от които работите".
Microsoft и Yammer осигуряват социална платформа, която свързва хора, екипи и корпоративни данни с тези от други бизнес приложения, по начин който ускорява и подобрява работата, включва повече служители, както и спомага за бърза реакция при взимането на бизнес решения. Тази платформа осигурява пълна сигурност и опростява ИТ администрацията, което дава на компаниите по-голямо спокойствие, а техните данни са защитени и синхронизирани.
Yammer категорично прави работния процес по-развлекателен, доближавайки го до особеностите на социалните мрежи. Според проучване, проведено от Microsoft, сред повече от 9900 служители в 32 страни, 46 процента от служителите са отбелязали, че тяхната производителност се е увеличила в резултат на използването на средства за "социална комуникация". Най-често тя се използва, за да общуват с колегите си (68%), споделяне и гледане на документи (50%) и комуникация с клиенти (47%). Грегори Норт, вицепрезидент „Бизнес трансформации" в Xerox, споделя опита на компанията: „Няма съмнение, че Yammer ни помогна да намалим времето от създаването на нова идея или мотивацията за действие до нейната реализация. Софтуерът ускорява иновациите". Други големи организации, които също се доверяват на бизнес мрежата Yammer и отчитат успех са Burton, DHL, Shell, Lexis Nexis и глобалният проект The Earth Hour.
От март тази година Yammer е част от пакета на MS Office 365, както и може да бъде използван на различни мобилни устройства с операционни системи за iOS, Android, BlackBerry и Windows Phone.