Facebook опитва платени информационни услуги
Facebook опитва платени информационни услуги / снимка: Reuters, архив

Facebook обмисля от декември насам сумата, която може да поиска от своите потребители. До 100 долара може да достигне цената на доставяне на съобщение в пощенска кутия на получател, който не е в техния списък с приятели в социалната мрежа.

„Ние тестваме някои екстремни цени, за да установим как може да се избегнем филтрирането на съобщение като „спам”, съобщиха от компанията пред АФП.

При този тест „Messages Facebook”, който работи от декември само в САЩ, мрежата получава по 1 долар от потребители, които искат да им бъде потвърдено правилното получаване на съобщение, изпратено до „непознат”, който не е в списъка с приятелите им във социалната мрежа.

По подразбиране такива съобщения могат да бъдат приети от системата като спам и да не се появят в пощенската кутия на получателя. Но за да се избегне претрупването на пощенските кутии на известни личности, като например на основателя на социалната мрежа Facebook Марк Цукърбърг, цената на някои съобщения може да бъде увеличена до 100 долара, така че само наистина важни съобщения да бъдат пренасочени към него, пише БГНЕС.

Facebook съобщи, че иска да види дали добавянето на „финансова отметка” води по-добро обслужване, за да доставя „важни и полезни” съобщения в пощенските кутии на своите потребители.

Таксуването на потребители за изпращане на някои съобщения ще бъде начин за Facebook да генерира приходи от милиардите си абонати.