BMW Group разширява пазарния си дял
BMW Group разширява пазарния си дял / www.speed-press.com
За периода януари – ноември 2008 г. BMW Group е продала 1 323 572 автомобила от марките BMW, MINI и Rolls-Royce. Това е с 1,8% по-малко в сравнение със същия период предходната година, когато техният брой е бил 1 347 957. Въпреки низходящата тенденция, породена от световната криза, пазарният дял на групата в премиум сегмента нараства.

Ян Робъртсън, член на Управителния съвет на BMW AG, отговарящ за маркетинг и продажби, коментира: „Търсенето на автомобили в глобален мащаб отбеляза пореден спад през ноември. Независимо от това пазарният дял на BMW Group в премиум сегмента се увеличава, а две от нашите марки - MINI и Rolls-Royce, бележат ръст в продажбите в сравнение с 2007 г. MINI продължава да бъде марката с най-голям ръст в премиум сегмента.”

През ноември в цял свят са доставени 81 357 автомобила с марката BMW, което е 26,2% по-малко в сравнение с предходната година (110 246). Общо за единадесетте месеца от началото на година продажбите са 1 105 112, или с 3,5% по-малко отколкото за същия период през 2007 г. - 1 145 061. Независимо от това пускането на пазара на новото BMW Серия 7 на 15 ноември 2008 г. отбеляза огромен успех. Само в първите две седмици след официалната премиера 677 автомобила са доставени на клиенти.

Ръстът при MINI за периода януари – ноември 2008 г. в световен мащаб е 7,6%, или 217 405 продадени автомобила (при 202 075 през 2007 г.). Продажбите на Rolls-Royce пък надминаха 1 055, което е с 28,5% повече в сравнение със същия период на 2007 г. (821 автомобила) и надхвърля рекордните 1 010 продажби, постигнати през цялата 2007 г.

Продажбите на BMW Group в България от началото на 2008 г. са изключително успешни. За периода до края на ноември ръстът на продажбите на BMW България е 60% спрямо същия период на 2007 г. Продадени са общо 912 автомобила BMW. Продажбите на MINI в България са нараснали с 39% същия период.

Агенция Speed-Press