Най-големият здравен застраховател в Австралия заяви днес, че киберпрестъпник е хакнал личните данни на всичките негови 4 милиона клиенти. Това се случва в момент, когато правителството представи законодателство, предвиждащо увеличаване на санкциите за компаниите, които не успяват да защитят личната информация на клиентите си, съобщи Асошиейтед прес.

От Meдиабанк заявиха, че при пробива, за който полицията е била уведомена преди седмица, когато търговията с акциите на компанията е била спряна, е получен достъп и до "значителни масиви данни за възстановяване на суми, платени за лечение".

Хакерът е поискал откуп и според информацията е заплашил да разкрие диагнозите и леченията на високопоставени клиенти.

Медибанк заяви, че неин приоритет е да открие конкретните данни, откраднати за всеки клиент, и да сподели тази информация със засегнатите.
По-рано компанията беше заявила, че се смята, че пробивът е ограничен до нейно дъщерно подразделение и чуждестранни студенти.

"Нашето разследване вече установи, че този престъпник е получил достъп до личните данни на всички наши частно осигурени клиенти, както и до значителни масиви от данните за техните искания за възстановяване на средства, платени за лечение", заяви главният изпълнителен директор на Meдибанк Дейвид Кочкар в изявление до Австралийската борса за ценни книжа.

Правителството планира спешни законодателни реформи в областта на регулирането на киберсигурността, след като хакер открадна личните данни на почти 10 милиона настоящи и бивши клиенти на "Оптус", втория по големина австралийски оператор на безжични телекомуникационни услуги.

Правителството критикува компаниите, които трупат повече данни за клиентите си от необходимото, за да печелят от тях по начини, които не са свързани с услугите, за които е предоставена информацията.

Meдиабанк заяви, че няма застраховка срещу кибератаки и изчисли, че хакерската атака ще намали приходите на компанията с между 25  и 35 млн. австралийски долара (16 -22 млн. щатски долара) до началото на следващата година.
 
БТА