Турция стартира програма за отстраняване или използване за скрап на останките от 140 кораба, разпръснати из моретата и проливите, които представляват сериозна заплаха за морския трафик и околната среда.
Според Министерството на транспорта и инфраструктурата работата започва след последните промени в законодателството, които решават правни проблеми с останките.
Докато някои от корабите или са потънали, или са излезлезли на брега, други са изоставени от фалиралите си собственици или са оставени да изгният заради бюрократични недоглеждания поради конфискации заради дългове. Министерството заяви, че 57 от корабите ще бъдат отстранени след ремонти или засягащите ги правни процедури ще бъдат бързо приключени, докато 32 тежко повредени кораба ще бъдат пуснати на търг за скрап.
Пенсиониран лоцман похвали намеренията на правителството, защото програмата била особено належаща за водите на Истанбул. Казвайки, че в Босфора има много потънали кораби поради интензивен морски трафик, Саим Огюзгюлген заяви, че някои от останките представляват сериозна заплаха за морската безопасност и околната среда, съобщи в. „Сабах“.
„Въпреки че тези останки са били със законни собственици, те стават така наречени „кораби-призраци“, тъй като собствениците им ги изоставят след продължителни съдебни процедури. С последните промени в законодателството министерството даде правомощия на местните пристанищни власти да премахнат тези останки“, каза Огюзгюлген.
Той заяви, че може да има стотици развалини, разпръснати из моретата на Турция, но напомни, че повечето от тях не представляват заплаха за морската безопасност.
„Не е необходимо премахване на тези останки, тъй като дълбочината, на която се намират, позволява на всеки кораб, преминаващ отгоре, да се движи без риск“, каза той.
Над 50 000 кораба, включително танкери, превозващи леснозапалим петрол, преминават през Босфора, S-образен канал с резки завои и променящи се течения, които създават предизвикателства за корабите и моряците всяка година.
Според Министерството на транспорта и инфраструктурата работата започва след последните промени в законодателството, които решават правни проблеми с останките.
Докато някои от корабите или са потънали, или са излезлезли на брега, други са изоставени от фалиралите си собственици или са оставени да изгният заради бюрократични недоглеждания поради конфискации заради дългове. Министерството заяви, че 57 от корабите ще бъдат отстранени след ремонти или засягащите ги правни процедури ще бъдат бързо приключени, докато 32 тежко повредени кораба ще бъдат пуснати на търг за скрап.
Пенсиониран лоцман похвали намеренията на правителството, защото програмата била особено належаща за водите на Истанбул. Казвайки, че в Босфора има много потънали кораби поради интензивен морски трафик, Саим Огюзгюлген заяви, че някои от останките представляват сериозна заплаха за морската безопасност и околната среда, съобщи в. „Сабах“.
„Въпреки че тези останки са били със законни собственици, те стават така наречени „кораби-призраци“, тъй като собствениците им ги изоставят след продължителни съдебни процедури. С последните промени в законодателството министерството даде правомощия на местните пристанищни власти да премахнат тези останки“, каза Огюзгюлген.
Той заяви, че може да има стотици развалини, разпръснати из моретата на Турция, но напомни, че повечето от тях не представляват заплаха за морската безопасност.
„Не е необходимо премахване на тези останки, тъй като дълбочината, на която се намират, позволява на всеки кораб, преминаващ отгоре, да се движи без риск“, каза той.
Над 50 000 кораба, включително танкери, превозващи леснозапалим петрол, преминават през Босфора, S-образен канал с резки завои и променящи се течения, които създават предизвикателства за корабите и моряците всяка година.