Песенният конкурс „Евровизия“ се радва на популярност сред младите хора
Евровизия“ - най-големият музикален спектакъл на живо, е привлякъл 183 милиона телевизионни зрители и се радва на популярност сред младите хора, предаде Франс прес.

Рок, кокаин и предразсъдъци: Тестът за наркотици на Дамиано Давид от Måneskin е отрицателен

Процентът на публиката в 36-те държави, излъчили финала на конкурса на 22 май в Ротердам, който беше спечелен от италианската рок група Måneskin, е достигнал 40,5 на сто - с четири пункта повече в сравнение с предишното издание през 2019 г., според Европейския съюз за радио и телевизия, който организира надпреварата.

Процентът на младите зрители на възраст между 15 и 24 години се е увеличил със 7 пункта до 52,8 на сто.

Каналът на проявата в YouTube е регистрирал 50,6 милиона уникални зрители в 234 държави, 71 процента от които на възраст между 18 и 34 години.

Кой е Дамиано Давид - фронтменът на Måneskin?

"Огромният успех на Måneskin и толкова много други песни тази година показва, че въздействието на "Евровизия" е по-силно от всякога, дори през 65-ата година на конкурса", заяви изпълнителния му директор Мартин Йостердал.

Måneskin на сцената на Евровизия
БТА

В Италия - родината на победителите Måneskin, които спечелиха с песента "Zitti e buoni", финалът е проследен от най-солидната публика от 2011 г.

В страната, която тази година беше домакин на конкурса - Нидерландия, шоуто е гледано от 78,5 процента от зрителите.

Броят им обаче е далече от този на исландците, 99,9 процента от които са се заредили пред телевизионните екрани на 22 май, за да проследят финала, доказвайки за пореден път любовта си към "Евровизия".
БТА