По време на годишната конференция за разработчици на компанията F8 Зукърбърк обясни, че това нововъведение не е с цел улесняване на еднократните срещи, а за да се помогне изграждането на дълготрайни връзки чрез мрежата.
Facebook се превръща в място за срещи и флирт с ново приложение
Потребителите ще могат да си направят профил, който ще бъде видим само за хора извън тяхната приятелска листа, които също са решили да използват новата опция.
📰 Facebook's new match-making service wants to build 'meaningful relationships' https://t.co/phrhjOXknY pic.twitter.com/H4SmTQxi5K
— University of Success (@_UOS_) May 2, 2018
Според Марк Зукърбърг повече от 200 млн. потребители са необвързани.
Ще има и други нововъведения.
Да надникнем в бъдещето: Как ще живеят нашите деца и внуци? (ВИДЕО)
Clear History
Facebook създава функцията Clear History, която дава възможност на потребителите да трият данни, които социалната мрежа е събирала извън собствената си платформа - например от посещението на различни сайтове и приложения.
Facebook is building a new privacy control called "clear history" to allow users to delete browsing history.
— Astro Radio News (@AstroRadioNews) May 2, 2018
The feature will also allow Facebook users to see the websites and apps that gather their information, and delete the info from their account.
📸: Digital Trends pic.twitter.com/VRYCFJOwpO
Редизайн на Messenger
Множеството нови функции в Messenger направиха ползването му дразнещо и понякога твърде сложно - дотолкова, че редица потребители избраха да ползват Messenger Lite. Затова Facebook се опитва да промени тенденцията, като обяви пълен редизайн на приложението. Ще бъдат намалени бутоните в основната страница, както и в чатовете, но това не означава, че ще трябва да се разделим с функции.
Facebook Messenger Update Shown Off in Images: Dark Mode, Simplified UI, and Custom Chat Bubbles https://t.co/5LzpFWSjxH by @mbrsrd pic.twitter.com/Lhk24swWyu
— MacRumors.com (@MacRumors) May 2, 2018
Facebook Messenger to be simplified https://t.co/Lu9s2XUWXz pic.twitter.com/i0TZc5s5Tf
— askifa.ng (@askifang) May 2, 2018
Видеочат в Instagram
WhatsApp Group Video Call and Instagram Video Chat Are Coming Soonhttps://t.co/7UvcbQBOZo#FB8 #F8 #FacebookF8 pic.twitter.com/jFxoMnF9uq
— Swati Khandelwal (@Swati_THN) May 2, 2018
Междувременно Facebook подобри защитата на личните данни на всички потребители, за да се съобрази с новите европейски правила. Всеки потребител ще трябва да реши дали да разреши опцията за лицево разпознаване, както и дали да използва личните му данни, за да предлага на всеки потребител персонализирани реклами.
Приетият в ЕС Общ регламент за защитата на личните данни GDPR влиза в сила от 25 май. В него се изисква формулярите за даване на съгласие за ползване на лични данни да са написани на ясен и разбираем за всички език, а съгласието да може да се оттегли също толкова лесно, колкото е било дадено.
Потребителите на Facebook в Европа и Канада за пръв път ще могат да се включат в системата за лицево разпознаване на мрежата, която е достъпна в повечето други части на света през последните шест години.