Фейсбук ще започне да дава предимство на "заслужаващи доверие" медии в нюзфийда си в рамките на борбата си срещу "търсенето на сензационното" и "погрешното информиране", заяви изпълнителният директор на компанията Марк Зукърбърг, цитиран от Ройтерс.
Фейсбук има над 2 милиарда потребители месечно и ще ги анкетира, за да определи кои медии заслужават доверие.
Facebook въвежда голяма промяна
От следващата седмица нюзфийдът на Фейсбук ще даде приоритет на "висококачествените новини" над източници, които се ползват с по-ниско доверие.
"Социалните медии позволяват на хората да разпространяват информацията по-бързо от когато и да било досега и ако не се захванем с проблеми като сензационализма, невярната информация и поляризацията, ние ще ги усилим", изтъкна Зукърбърг в свой пост във Фейсбук.
Да надникнем в бъдещето: Как ще живеят нашите деца и внуци? (ВИДЕО)
"Вече ще питаме нашите потребители дали познават даден източник на публикуване на новини и дали му имат доверие. Някои медии са смятани за надеждни само от своите читатели или зрители, докато други се ползват с по-голяма степен на обществено доверие, дори от хора, които не ги следят пряко", обясни Зукърбърг, цитиран от Франс прес.
В зависимост от отговорите на потребителите публикации от медии, които са смятани за заслужаващи доверие, ще са по-видими в нюзфийда на Фейсбук.
Фейсбук има над 2 милиарда потребители месечно и ще ги анкетира, за да определи кои медии заслужават доверие.
Facebook въвежда голяма промяна
От следващата седмица нюзфийдът на Фейсбук ще даде приоритет на "висококачествените новини" над източници, които се ползват с по-ниско доверие.
"Социалните медии позволяват на хората да разпространяват информацията по-бързо от когато и да било досега и ако не се захванем с проблеми като сензационализма, невярната информация и поляризацията, ние ще ги усилим", изтъкна Зукърбърг в свой пост във Фейсбук.
Да надникнем в бъдещето: Как ще живеят нашите деца и внуци? (ВИДЕО)
"Вече ще питаме нашите потребители дали познават даден източник на публикуване на новини и дали му имат доверие. Някои медии са смятани за надеждни само от своите читатели или зрители, докато други се ползват с по-голяма степен на обществено доверие, дори от хора, които не ги следят пряко", обясни Зукърбърг, цитиран от Франс прес.
В зависимост от отговорите на потребителите публикации от медии, които са смятани за заслужаващи доверие, ще са по-видими в нюзфийда на Фейсбук.