/ ThinkStock/Getty Images
Американската компания Facebook обяви, че въвежда голяма промяна в ползваната от над два милиарда потребители едноименна социална мрежа.
 
Занапред в основната рубрика "Новини" (News Feed) ще се отдава предимство на снимки и публикации на семейството и приятелите, за сметка на съдържанието, публикувано от търговски марки, медии, известни личности и други страници, освен ако то не бъде подсилено под формата на реклама, съобщиха Ройтерс и Франс прес.

Да надникнем в бъдещето: Как ще живеят нашите деца и внуци? (ВИДЕО)
 
Това е най-голямата стратегическа реформа на съдържанието през последните години в социалната мрежа. Нейният алгоритъм досега приоритизираше съдържание, което сложните й компютърни алгоритми преценяваха, че ще провокира потребителя да хареса или коментира.
 
Марк Зукърбърг, 33-годишният съосновател на компанията, написа вчера в профила си, че целта вече не е такава и вместо това Facebook ще помага на потребителите си да имат "по-смислени социални контакти".
 

One of our big focus areas for 2018 is making sure the time we all spend on Facebook is time well spent. We built...

Публикувахте от Mark Zuckerberg в 11 януари 2018 г.
Марк Зукърбърг обяви кое е предизвикателството му за 2018-а
 
"Когато въведем това, ще виждате по-малко публикации на фирми, марки и медии", каза той.
 
Facebook и конкурентните му социални мрежи бяха залети от критики, че техните продукти засилват възгледите на потребителите по социални и политически въпроси. Компанията бе разкритикувана, че алгоритмите ѝ може да са отдали приоритет на подвеждащи новини и неверни информации и по този начин е било повлияно на президентските избори в САЩ през 2016 г.

Фейсбук наема контрольори да следят за кадри с насилие
 
Промените няма да засегнат рекламите и вероятно ще нанесат удар върху бизнеси, които искат да се популяризират, без да плащат за реклама, отбеляза Асошиейтед прес.
БТА