Южнокорейският орган за защита на личните данни наложи глоба от 21,6 милиарда вона (15 милиона долара) на Meta във вторник за незаконно събиране на чувствителна лична информация от потребители на Facebook, включително данни за политически възгледи и сексуална ориентация, и разпространението ѝ сред хиляди рекламодатели.
Това е последната глоба в поредица от санкции срещу Meta от страна на южнокорейските власти, които засилиха контрола си върху начина, по който компанията — собственик и на Instagram и WhatsApp — обработва лични данни.
След четиригодишно разследване Комисията за защита на личните данни в Южна Корея установи, че Meta е събирала чувствителна информация от около 980 000 потребители на Facebook между юли 2018 г. и март 2022 г. Данните включват религия, политически възгледи и статус на еднополови бракове. Комисията твърди, че компанията е споделила тези данни с около 4000 рекламодатели.
Разследването установи, че Meta е събирала информация чрез анализ на страниците, които потребителите харесват, и рекламите, върху които кликват. Събраните данни включват интереси в специфични религии, въпроси за еднополовите и транссексуалните бракове, както и проблеми, свързани с бежанците от Северна Корея, обясни Лий Юн Юнг, директор на комисията. Той добави, че компанията не е получила изрично съгласие от потребителите за такава употреба на техните данни, а информацията била само неясно упомената в политиката ѝ за защита на данни.
Лий също така заяви, че Meta е поставила на риск поверителността на потребителите, като не е приложила основни мерки за сигурност, като например изтриване или блокиране на неактивни акаунти.
През септември тази година европейските регулатори наложиха глоба на Meta от над 100 милиона долара за пропуск в сигурността, при който потребителски пароли бяха изложени в некриптирана форма през 2019 г. Южнокорейският офис на Meta заяви, че ще прегледа внимателно решението на комисията, но не даде допълнителни коментари.
През 2022 г. комисията наложи глоба от 100 милиарда вона (72 милиона долара) на Google и Meta за проследяване на потребителското поведение без съгласие и за използване на данни за целеви реклами.
Това беше най-голямата глоба за нарушения на закона за личните данни в Южна Корея.
През 2020 г. Meta беше глобена и с 6,7 милиарда вона (4,8 милиона долара) за споделяне на лични данни със трети лица без съгласие на потребителите.
Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня
Това е последната глоба в поредица от санкции срещу Meta от страна на южнокорейските власти, които засилиха контрола си върху начина, по който компанията — собственик и на Instagram и WhatsApp — обработва лични данни.
След четиригодишно разследване Комисията за защита на личните данни в Южна Корея установи, че Meta е събирала чувствителна информация от около 980 000 потребители на Facebook между юли 2018 г. и март 2022 г. Данните включват религия, политически възгледи и статус на еднополови бракове. Комисията твърди, че компанията е споделила тези данни с около 4000 рекламодатели.
Разследването установи, че Meta е събирала информация чрез анализ на страниците, които потребителите харесват, и рекламите, върху които кликват. Събраните данни включват интереси в специфични религии, въпроси за еднополовите и транссексуалните бракове, както и проблеми, свързани с бежанците от Северна Корея, обясни Лий Юн Юнг, директор на комисията. Той добави, че компанията не е получила изрично съгласие от потребителите за такава употреба на техните данни, а информацията била само неясно упомената в политиката ѝ за защита на данни.
Лий също така заяви, че Meta е поставила на риск поверителността на потребителите, като не е приложила основни мерки за сигурност, като например изтриване или блокиране на неактивни акаунти.
През септември тази година европейските регулатори наложиха глоба на Meta от над 100 милиона долара за пропуск в сигурността, при който потребителски пароли бяха изложени в некриптирана форма през 2019 г. Южнокорейският офис на Meta заяви, че ще прегледа внимателно решението на комисията, но не даде допълнителни коментари.
През 2022 г. комисията наложи глоба от 100 милиарда вона (72 милиона долара) на Google и Meta за проследяване на потребителското поведение без съгласие и за използване на данни за целеви реклами.
Това беше най-голямата глоба за нарушения на закона за личните данни в Южна Корея.
През 2020 г. Meta беше глобена и с 6,7 милиарда вона (4,8 милиона долара) за споделяне на лични данни със трети лица без съгласие на потребителите.
Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня