2020 г. популяризира така наречените „меки умения“, свързани с емоционалната интелигентност пред чисто техническите. Можете ли да познаете кой е най-търсеният? Списание "Вог" разкрива кои са най търсените професионални умения.
Устойчивост
Това е една от ключовите концепции, която популяризира тази 2020 г., след здравната криза пазарът на труда се върти около способността за адаптация: несигурност, дистанционна работа, нови и сложни форми на комуникация, но също и дигитализация и въприемане на нови умения. И хилядолетието, и поколението „ Z“ се считат за примери за постоянна устойчивост пред променящия се свят, дори обучение за работни места, които все още не съществуват. Най-добрият начин да бъдете устойчиви е да следвате ръководството им и никога да не спирате да тренирате.
Творчество
Обикновено се интересуваме от това какви ще са професиите на бъдещето и разглеждаме класациите на най-търсените в „Линкедин“. Но толкова важни, колкото техническите умения или повече, за осъществяването на тези професии са така наречените „меки умения“, свързани с емоционалната интелигентност. Ето защо професионалната социална мрежа също периодично пуска списък с най-търсените „меки умения“. Креативността оглавява доклада на мрежата - нещо, което не е странно, ако вземем предвид, че човешкият капацитет засега е невъзможно да се автоматизира и е силно свързан с устойчивостта. Въпреки че многократно се свързва с вродено качество, разбира се, това може да се развие с практика: първият съвет от експертите е да започнете да мислите извън рамките.
Комуникация
Комуникацията е ключово умение в ерата, в която живеем и е от съществено значение за правилното функциониране на всяка компания. Но вътре в това намираме способността за убеждаване, умение, което все повече се търси сред мениджърите по наемане на персонал. Не става дума само за това да бъдете убедителни за клиента, а и за това да бъдете чути в самата компания. Развийте доверието и дискурса, така че вашите предложения и идеи да бъдат чути и приети с разбиране.
Работа в екип
Сътрудничеството с колеги може да изглежда като маловажно умение, което преобладаващото мнозинство счита за усвоено, но когато не сме в състояние да слушаме, да накараме екип да работи балансирано или срещите да бъдат наистина продуктивни, това е защото не притежаваме способността за работа в екип.
Поддръжка на клиенти
Обслужването на клиенти се превърна в едно от най-търсените от компаниите през 2020 г., тъй като много от тях трябва да управляват промени, неочаквани проблеми, оплаквания или просто да укрепят връзката си с клиентите. Професионалистите в тези функции трябва да знаят как да слушат, да се справят с непредвидени събития и да предават сигурност.
Управление на кризи
Справянето с екстремни ситуации е задача, която по принцип не е подходяща за всички. Да останеш спокоен, да знаеш как да общуваш и да се учиш от грешки са ключови умения при решаване на всеки неочакван проблем. Много компании осъзнаха в резултат на настоящата здравна криза колко важни са тези неща във всяка организация, защото непредвидените събития са част от живота и всяка компания се сблъсква с премеждия, които могат да поставят под въпрос нейната платежоспособност.
Работа със социални мрежи
Днешната комуникация на компаниите включва боравене със социалните пространства на интернет. Вече не е достатъчно да се саморекламирате в туитове или да публикувате във Фейсбук, трябва да знаете езика на мрежите, тенденциите и вида на съобщението, който най-добре отговаря на всяка мрежа и цел. Накратко, използването на мрежите такива, каквито са, е много мощен инструмент за постигане на видимост и свързване с клиентите.
Анализ на данните
Боравенето с данни не е част от „меките умения“, а напротив, категорично „твърдо“ умение, защото изисква повече техническо обучение. Хората с познания в тази област са сред най-търсените профили в „Линкедин“, с повече от 360 000 свободни места в социалната мрежа. В допълнение, нарастващата дигитализация прави това умение все по-търсено.
Редактиране на изображения
Визуалният език, израз на вдъхновяващи идеи чрез графично съдържание, също е един от основните залози на компаниите днес. Поради тази причина както експертите по графичен дизайн, така и фото и видео редакторите са ключови профили за организациите от бъдещето и разбира се от настоящето. Използването на Photoshop, InDesign и Premier или една от многото програми за редактиране на видео е от съществено значение за тези, които искат да тренират в тази област.
Програмиране
Друго „твърдо“ умение, което компаниите намират за най-полезно е владеенето на компютърен език. Изучаването на програмирането, все по-модерно, позволява разработването на сложни проекти като цели уебсайтове. Този профил на разработчици на софтуер има повече от 15 милиона работни места в „Линкедин“.
Устойчивост
Това е една от ключовите концепции, която популяризира тази 2020 г., след здравната криза пазарът на труда се върти около способността за адаптация: несигурност, дистанционна работа, нови и сложни форми на комуникация, но също и дигитализация и въприемане на нови умения. И хилядолетието, и поколението „ Z“ се считат за примери за постоянна устойчивост пред променящия се свят, дори обучение за работни места, които все още не съществуват. Най-добрият начин да бъдете устойчиви е да следвате ръководството им и никога да не спирате да тренирате.
Творчество
Обикновено се интересуваме от това какви ще са професиите на бъдещето и разглеждаме класациите на най-търсените в „Линкедин“. Но толкова важни, колкото техническите умения или повече, за осъществяването на тези професии са така наречените „меки умения“, свързани с емоционалната интелигентност. Ето защо професионалната социална мрежа също периодично пуска списък с най-търсените „меки умения“. Креативността оглавява доклада на мрежата - нещо, което не е странно, ако вземем предвид, че човешкият капацитет засега е невъзможно да се автоматизира и е силно свързан с устойчивостта. Въпреки че многократно се свързва с вродено качество, разбира се, това може да се развие с практика: първият съвет от експертите е да започнете да мислите извън рамките.
Комуникация
Комуникацията е ключово умение в ерата, в която живеем и е от съществено значение за правилното функциониране на всяка компания. Но вътре в това намираме способността за убеждаване, умение, което все повече се търси сред мениджърите по наемане на персонал. Не става дума само за това да бъдете убедителни за клиента, а и за това да бъдете чути в самата компания. Развийте доверието и дискурса, така че вашите предложения и идеи да бъдат чути и приети с разбиране.
Работа в екип
Сътрудничеството с колеги може да изглежда като маловажно умение, което преобладаващото мнозинство счита за усвоено, но когато не сме в състояние да слушаме, да накараме екип да работи балансирано или срещите да бъдат наистина продуктивни, това е защото не притежаваме способността за работа в екип.
Поддръжка на клиенти
Обслужването на клиенти се превърна в едно от най-търсените от компаниите през 2020 г., тъй като много от тях трябва да управляват промени, неочаквани проблеми, оплаквания или просто да укрепят връзката си с клиентите. Професионалистите в тези функции трябва да знаят как да слушат, да се справят с непредвидени събития и да предават сигурност.
Управление на кризи
Справянето с екстремни ситуации е задача, която по принцип не е подходяща за всички. Да останеш спокоен, да знаеш как да общуваш и да се учиш от грешки са ключови умения при решаване на всеки неочакван проблем. Много компании осъзнаха в резултат на настоящата здравна криза колко важни са тези неща във всяка организация, защото непредвидените събития са част от живота и всяка компания се сблъсква с премеждия, които могат да поставят под въпрос нейната платежоспособност.
Работа със социални мрежи
Днешната комуникация на компаниите включва боравене със социалните пространства на интернет. Вече не е достатъчно да се саморекламирате в туитове или да публикувате във Фейсбук, трябва да знаете езика на мрежите, тенденциите и вида на съобщението, който най-добре отговаря на всяка мрежа и цел. Накратко, използването на мрежите такива, каквито са, е много мощен инструмент за постигане на видимост и свързване с клиентите.
Анализ на данните
Боравенето с данни не е част от „меките умения“, а напротив, категорично „твърдо“ умение, защото изисква повече техническо обучение. Хората с познания в тази област са сред най-търсените профили в „Линкедин“, с повече от 360 000 свободни места в социалната мрежа. В допълнение, нарастващата дигитализация прави това умение все по-търсено.
Редактиране на изображения
Визуалният език, израз на вдъхновяващи идеи чрез графично съдържание, също е един от основните залози на компаниите днес. Поради тази причина както експертите по графичен дизайн, така и фото и видео редакторите са ключови профили за организациите от бъдещето и разбира се от настоящето. Използването на Photoshop, InDesign и Premier или една от многото програми за редактиране на видео е от съществено значение за тези, които искат да тренират в тази област.
Програмиране
Друго „твърдо“ умение, което компаниите намират за най-полезно е владеенето на компютърен език. Изучаването на програмирането, все по-модерно, позволява разработването на сложни проекти като цели уебсайтове. Този профил на разработчици на софтуер има повече от 15 милиона работни места в „Линкедин“.