Българите са изпили 130 млн. литра безалкохолни напитки повече за първите 9 месеца на годината в сравнение със същия период на миналата, съобщиха от Асоциацията на производители на безалкохолни напитки в България.
Във всички видове напитки се отчита повишение на консумацията, но като цяло българинът пие все повече минерални води, плодови сокове и студен чай. При потреблението на разхладителни питиета от типа „кола” потребителите предпочитат „лайт”. Там увеличението е с 29% спрямо миналата година.
С най-висок ръст - 19 % или 29 мил. литра повече е потреблението на бутилирани води. За девет месеца консумацията на води в обществения сектор в галони от 19,4 литра е увеличена с 45%, отчетоха от асоциацията.
За една година продажбите на студени чайове са се увеличили с 55 на сто, а тези на спортни и енергийни напитки – с 51 процента. Производителите очакват в края на годината консумацията на безалкохолни напитки да надхвърли 1400 млн. литра, което би се равнявало на 15% ръст, а потреблението на глава от населението да нарасне от 157 на 181 литра.