Призовават австралийска агенция да върне награда, обиждаща българите
Призовават австралийска агенция да върне награда, обиждаща българите / netinfo

Днес българската рекламна агенция Saatchi & Saatchi България изпрати по една фино бродирана риза от българска национална носия на австралийския клон на рекламна агенция M&C Saatchi* и на компанията Herringbone. Вчера те направиха обидни заключения за българите в своя реклама за ръчно изработени ризи, съобщи БГНЕС.

Двете австралийски фирми ще получат и писмо, в което българската агенция ги призовава да върнат получената на Рекламния фестивал в Кан сребърна награда за тази реклама и да се извинят за нанесената обида.

В рекламата, озаглавена „Защо никога не бива да си купувате ризи, ушити от българи?“, българите са представени като нация, на която липсва финес и изтънченост. Чрез текст и визия се прави сравнение между „малките ръце” на шивача на компанията и „ръцете на българите, чиито пръсти са като големи салами”.

„Факт е, че рекламите често използват метафори, дори черен хумор, за да може по оригинален начин да се подчертаят основните характеристики на рекламирания продукт. Но е недопустимо в реклама да се накърнява достойнството на цяла нация и да се погазват морално-етичните норми, при това като се използват нереални факти и визии”, каза Милин Джалалиев, изпълнителен директор на Saatchi & Saatchi България.

Обидната рекламата предизвика бурна реакция в българските он-лайн форуми за реклама и сериозен обществен отзвук в България. Към австралийската агенция валят писма по електронната поща, в които българи изразяват възмущението си.

Веригата M&C Saatchi* съществува от 1995 г. и няма представителство в България. Тя няма връзка с утвърдената световна верига рекламни агенции Saatchi&Saatchi, създадена през 1970 г. в Англия, чийто представител у нас е Saatchi&Saatchi България.