Откриха молекули, играещи ключова роля за глухотата
Откриха молекули, играещи ключова роля за глухотата / www.sxc.hu

Израелски учени от Университета на Тел Авив и техните американски колеги от Университета Пардю са открили миниатюрни молекули, които могат да доведат до голям пробив при лечението на глухотата, предаде ИТАР-ТАСС.

Международна група от изследователи определи, че отсъствието на тези молекули предизвиква аномално развитие на вътрешното ухо и съдейства за прогресивната загуба на слуха. Откритите молекули ще позволят да се регенерират важни сензорни клетки в ухото, за да се подобри слуха. В повечето случаи причината за загубата на слух е израждането на сензорните клетки във вътрешното ухо, наричани мъхести клетки, обясняват лекарите. Тези клетки преобразуват звуковите вълни в електрически импулси, които постъпват в мозъка.

Въздействието на прекаления шум, на някои лекарства, процесите на стареене и болести могат да повредят или унищожат мъхестите клетки. Отоларинголози са открили микро-РНК или РНК, изключително важни за оцеляването на мъхестите клетки. Микро-РНК регулира гените чрез избирателно блокиране на производството на белтъчини на някои гени. Медиците са доказали, че мъхестите клетки на микро-РНК са регулатор, участващ в нормалното развитие и оцеляването на клетките във вътрешното ухо. Те са установили, че загубата на две конкретни микро-РНК съкращава броя на мъхестите клетки и по този начин води до глухота.