На 73 години един от най-богатите хора в света - Бернар Арно притежава състояние от 196 млрд. долара. Той има пет деца и голямо желание да избегне семейните вражди, които са измъчвали толкова много известни династии. Въпросът кой ще наследи милиардера се преразглежда след неотдавнашното повишение на дъщеря му Делфин за главен изпълнителен директор на Dior.
С новото назначение, според Bloomberg, Бернар Арно продължава да придвижва децата си нагоре по кариерната стълбица предпазливо, но целенасочено. Той знае как борбите между наследниците могат да направят една компания уязвима и как споровете за власт и наследство понякога играят фатална роля. В миналото самият Арно се е възползвал от слабостите на други семейни компании, включително на конкурента Hermes International, и се е опитвал да получи предимство в битките за поглъщане. Сега основателят на LVMH използва тези знания в опит да затвърди контрола на семейството си върху най-голямата компания за луксозни стоки в света.
Някои журналисти предполагат, че в основата на плана на Арно е новата му компания - Agache Commandite SAS, чийто контрол се разпределя поравно между петте му деца. Дружеството вече има право да влияе върху важни решения, засягащи групата за луксозни стоки. Арно се надява, че тази схема на управление ще предотврати търканията между неговите наследници и ще гарантира, че LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SE ще остане под семеен контрол за десетилетия напред.
Експертите казват, че във всеки случай е от решаващо значение да се сведе до минимум съперничеството между наследниците. "Бернар Арно има много умно семейство; той дава на децата си възможност да се учат, да се развиват, да станат по-търсени в бизнеса. Той не откроява едно от тях повече от другите по отношение на наследяването. Изобщо не съм сигурен, че самият той вече знае кой ще заеме мястото му", обяснява пред Bloomberg Жан-Жак Гьони, главен финансов директор на LVMH.
Въпреки че според някои има елемент на съперничество между Александър и Фредерик Арно, които са близки по възраст, подобни търкания могат да се разглеждат като здравословна конкуренция. Особено в очите на баща им, който винаги е насърчавал известна степен на съперничество между марките на LVMH. "Аз нямам любима марка. Как можеш да кажеш, че предпочиташ някое от децата си?", неизменно отговаря Арно, когато го питат за предпочитанията му сред марките, които притежава.
С новото назначение, според Bloomberg, Бернар Арно продължава да придвижва децата си нагоре по кариерната стълбица предпазливо, но целенасочено. Той знае как борбите между наследниците могат да направят една компания уязвима и как споровете за власт и наследство понякога играят фатална роля. В миналото самият Арно се е възползвал от слабостите на други семейни компании, включително на конкурента Hermes International, и се е опитвал да получи предимство в битките за поглъщане. Сега основателят на LVMH използва тези знания в опит да затвърди контрола на семейството си върху най-голямата компания за луксозни стоки в света.
Някои журналисти предполагат, че в основата на плана на Арно е новата му компания - Agache Commandite SAS, чийто контрол се разпределя поравно между петте му деца. Дружеството вече има право да влияе върху важни решения, засягащи групата за луксозни стоки. Арно се надява, че тази схема на управление ще предотврати търканията между неговите наследници и ще гарантира, че LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SE ще остане под семеен контрол за десетилетия напред.
Експертите казват, че във всеки случай е от решаващо значение да се сведе до минимум съперничеството между наследниците. "Бернар Арно има много умно семейство; той дава на децата си възможност да се учат, да се развиват, да станат по-търсени в бизнеса. Той не откроява едно от тях повече от другите по отношение на наследяването. Изобщо не съм сигурен, че самият той вече знае кой ще заеме мястото му", обяснява пред Bloomberg Жан-Жак Гьони, главен финансов директор на LVMH.
Въпреки че според някои има елемент на съперничество между Александър и Фредерик Арно, които са близки по възраст, подобни търкания могат да се разглеждат като здравословна конкуренция. Особено в очите на баща им, който винаги е насърчавал известна степен на съперничество между марките на LVMH. "Аз нямам любима марка. Как можеш да кажеш, че предпочиташ някое от децата си?", неизменно отговаря Арно, когато го питат за предпочитанията му сред марките, които притежава.