5 хубави неща в това, че търсим основно глупости в Google
5 хубави неща в това, че търсим основно глупости в Google / screenshot/google

Тъй като България е нация велика и някакви малки народи ни шамаросват от време на време с изобличаващи проучвания, време беше да отговорим подобаващо.

Мине, не мине месец, все ще се появи изследване, което ни поставя в дъното. Ту по раждаемост, ту по бедност, ту по образование на децата ни. Публикуваните резултати за най-търсените думи в България през Google обръщат играта в наша полза. Направо повеждаме с гол от центъра. Google за първи път включва България в доклада си Zeitgeist, който показва кои личности, теми, събития, процеси, места и т.н. са били интересни за хората по света.

Накратко - търсачката анализира кое е важно за хората през изтеклата година на база милиарди техни търсения. Документът Zeitgeist 2013, макар да вади на показ интересите на хората по страни и неминуемата съпоставка между тях, е добър за България. Нищо, че търсим основно турски сериали, риалити програми и измислени герои като Млад меринджей. Извисете се, погледнете отгоре и ще разберете защо изводите за България от точно този доклад са толкова хубави, че чак не е за вярване.

5 хубави извода за българите от доклада:

1. Оказа се, че и ние търсим нещо

Само си представете, можеше и нищо да не търсим. Ами сега? И ние търсим, и ние сме любопитни, и ние се интересуваме. Каква изненада, че то може мозъкът да се окаже вторият любим орган на българина, ура! Най-хубавото е, че някои от нещата, за които се твърди, че търсим, доста от нас не са и чували. Като видях какво търсим, и аз започнах да търся. Тоест това проучване провокира нова вълна от търсене, ще задръстим Google. Примерно вие знаехте ли коя е Цветелина Грахич преди доклада, защото аз не. В Zeitgeist 2013 се твърди, че въпросната дама е на 6-о място. Тя се оказа певица. Медиите си мислят, че българите търсят къде е Бисеров, а те търсели Грахич. И за Еделвайс не знаех, оказа се също някаква звезда, забравих каква.

2. Българинът се храни добре

В секцията "Как да ..." лъсват важни изводи. Първо, българинът се занимава с одухотворени неща като рисуване, медитация и плетене. В някакъв смисъл ние търсим смирение, себепознание, тихи игри. Заедно с това виковете, че българинът е недохранен, потъват в забвение. Защо иначе на първо място по търсене ще бъде "Как да отслабна", а едва на четвърто "Как да напълнея".

Когато тези две търсения сменят местата си, критиците на икономическото състояние на българина и мантрата, че не му стигали парите за храна, ще могат да се покажат и закрещят отново.

3. Глобалното затопляне е добро за българина

В раздел "Почивка в ..." откриваме, че в първите 10 присъстват 9 летни курорта. Българинът обича топлото, морето, цацата, пясъка, гръцката солена вода. Единствено Банско със своето незавидно десето място се опитва да върне славата на зимния туризъм. Решението за Банско е едно - да стане летен курорт.

4. Версията "канете политици за рейтинг",

се пропука. Схващането, че българинът е политическо животно и трябва непрекъснато да бъде облъчван с теми от родния политически живот, също потъна. Оказа се, че дваж повече зрители събират теми като тенис, Мис България, Пол Уокър, любовта, гангнам стайл и подобни.

5. Българите имат добър вкус

Съгласете се, трябва да имаш много добър вкус, за да си позволяваш от време на време нещо безвкусно. Така и с нас. Зад това, че чалгата властва в търсените термини, може просто да се крие обикновено любопитство. Относно телевизията, там всичко е риалити. Пак от любопитство навярно. Както подмята Уди Алън, на някои места боклука вече не го изхвърлят, а го преработват в тв програми. Докато по други места гледат Breaking Bad, у нас властва риалити/чалга форматът. Когато си закърмен с Берлиоз и Джон Колтрейн, можеш да си позволиш залитания към Азис и Галена, нали?

Вън от шегата ситуацията е тревожна. Не бива да виним Google, те са просто агрегатор. Ние сме тези, които изписваме Млад меринджей в празното поле. Но пък от друга гледна точка, дето вика кралица Виктория, важно е не какво мислят хората за нас, а какво ние мислим за тях. Тъй че, продължаваме с търсенето на глупости в Google.