Всички дарения за изборните кампании могат да станат ясни и след самия вот въпреки създаването на Единния регистър по Изборния кодекс. Това стана ясно при представянето на регистъра.
Целта на системата, която струва 228 000 лева, е дарителите да станат ясни по време на кампанията.
Задължението на партиите и коалициите е да предоставят информация за дарителите си с краен срок 24 часа след края на вота по интернет или по пощата. Ако документите пристигнат по пощата, те ще бъдат публикувани официално няколко дни по-късно заради технологичното време по получаването им в Сметната палата и въвеждането им в системата.
До 30 дни след изборния ден партиите и коалициите трябва да предадат отчетите си за изборната кампания.
"Сметната палата ще засича по няколко начина информацията, която е подадена от участниците в изборите. Ние ще проверим документите на участниците, но и ще направим съпоставка на подадената информация с информацията на доставчиците на стоки и услуги, с информацията, подадена от рекламните агенции, PR-агенциите, производителите на рекламни материали. И Сметната палата ще може да се произнесе дали са спазени таваните, предвидени за финансиране в Изборния кодекс", каза зам.-председателят на Сметната палата Валери Апостолов.