/ iStock/Getty Images
Китай би могъл да използва приложението за социални медии TikTok, за да повлияе на изборите в САЩ през 2024 г., заяви директорът на националното разузнаване Аврил Хейнс по време на изслушване в комисията по разузнаване на Камарата на представителите. По време на изслушването в Камарата на представителите говори и директорът на ФБР Кристофър Рей, който повтори оценката си, че TikTok представлява заплаха за американската национална сигурност.

Запитана от представителя на Демократическата партия Раджа Кришнаморти дали управляващата Комунистическа партия на Китай (ККП) ще използва TikTok, за да повлияе на изборите, Хейнс отговори: "Не можем да изключим, че ККП ще го използва".

Законодателите отдавна изказват опасения, че китайското правителство би могло да получи достъп до данните на потребителите или да повлияе на това, което хората виждат в приложението, включително да прокара съдържание, което да подклажда политическите разногласия в САЩ.

Кришнаморти е водещият демократ в комисията за избор на представители на Камарата на представителите по въпросите на Китай. Миналата седмица той и републиканският председател на тази комисия Майк Галахър внесоха законопроект, който дава на китайския собственик на TikTok ByteDance около шест месеца, за да се освободи от приложението за кратки видеоклипове, използвано от 170 милиона американци.

Камарата на представителите трябва да гласува днес съгласно правилата за ускорено гласуване, които изискват две трети от членовете да гласуват "за", за да бъде приета мярката.

TikTok, която твърди, че не е споделяла и няма да споделя данни за американски потребители с китайското правителство, твърди, че законопроектът на Камарата на представителите е равносилен на забрана.

Миналата седмица президентът Джо Байдън заяви, че ще подпише законопроекта, но приложението е популярно и одобряването на закона от Камарата на представителите и от Сената в година на избори може да се окаже трудно.

Не е ясно дали Китай ще одобри каквато и да е продажба или дали TikTok, ползван в САЩ може да бъде продаден в рамките на шест месеца.

В годишната оценка на заплахите за 2024 г. на разузнавателната общност на САЩ, публикувана на 11 март, се посочва, че акаунтите в TikTok, управлявани от пропагандния клон на китайското правителство, според съобщенията са били насочени към кандидати от двете политически партии по време на междинния изборен цикъл в САЩ през 2022 г.

Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня
БГНЕС