Започна изпълнението на одобрения спасителен план по товаро-разтоварителните дейности на "Vera Su". Съгласно него операцията ще отнеме до 4 дни.
Отново бе извършен водолазен оглед на района на инцидента и корабът бе обследван за нови пробойни. Отстранени са всички паднали предмети и опасни пластмасови материали от корпуса на плавателния съди, като са поставени допълнителни котви за по-доброто му стабилизиране.
В изпълнението на плана е предвидено прикрепянето на баржа с външна хидравлика към заседналия кораб, с която ще се контролира процеса по отваряне и затваряне на хамбара и цялостното управление на плавателния съд.
Втечненият карбамид ще се изпомпва с трите баржи, предоставени от Европейската агенция за морска безопасност и ще се претоварва на специализирания танкер „GALAXY ECO“. Сухият карбамид ще бъде извозен до Пристанище Варна-Изток, където ще се натовари на вагони на БДЖ.
След разтоварването следва още една стъпка - освобождаване на кораба, провлачване и приемане в място за убежище. Преди това ще се заздрави и укрепи корпуса на на "Vera Su".
Според синоптичната прогноза подходящото време, в което ще може да се работи безопасно, е в рамките на няколко дни, като ще се работи на 24-часов режим. Всички насоки и изисквания на МОСВ като компетентен орган с цел екологощадящо разтоварване, превоз и депониране на товара са спазени.
Отново бе извършен водолазен оглед на района на инцидента и корабът бе обследван за нови пробойни. Отстранени са всички паднали предмети и опасни пластмасови материали от корпуса на плавателния съди, като са поставени допълнителни котви за по-доброто му стабилизиране.
В изпълнението на плана е предвидено прикрепянето на баржа с външна хидравлика към заседналия кораб, с която ще се контролира процеса по отваряне и затваряне на хамбара и цялостното управление на плавателния съд.
БТА
След разтоварването следва още една стъпка - освобождаване на кораба, провлачване и приемане в място за убежище. Преди това ще се заздрави и укрепи корпуса на на "Vera Su".
Според синоптичната прогноза подходящото време, в което ще може да се работи безопасно, е в рамките на няколко дни, като ще се работи на 24-часов режим. Всички насоки и изисквания на МОСВ като компетентен орган с цел екологощадящо разтоварване, превоз и депониране на товара са спазени.