Прекаляването с екранното време е вид зависимост, твърди училищният психолог Магдалена Батева.
"Това, че прекаляваме с екранното време и децата, и възрастните, се дължи на зависимост. Екраните водят до такава екранна зависимост. Това е сериозно състояние, от което много трудно можем да бъдем изведени и възрастни, и деца", коментира психологът и обясни, че чрез екраните хората получават бързи стимули на мозъка.
Новата реалност: Какво казва СЗО за екранното време и децата
"Когато четем книга например развиваме въображението, представите си и така нататък. Екранът ни предоставя всичко наготово по един много цветен, много пъстър начин. Определено води до една доста занижена концентрация", каза още Магдалена Батева.Това води до сериозен дефицит на внимание при подрастващите, допълни тя. "Много трудно се привлича вниманието на учениците. Ако примерно през 10 минутно междучасие те са играели игри или са гледали клипчета пред екрана, след това отнема още поне 10 минути от началото на учебния час, докато това дете успее да откъсне мислите си от екрана и да насочи вниманието си към същественото в учебния час, да се концентрира върху това, което говори учителят или изобщо към някакво друго занимание. Това превключване на вниманието се случва изключително трудно", каза Батева.
Българските родители не одобряват да има забрана за телефони в час
Според нея забраната на телефоните по време на учебен процес е препоръчителна. Тази мярка води до положителна тенденция по отношение на усвояването на материала, на концентрацията, както и на самите взаимоотношения между учениците, обясни психологът. Освен, че влияе върху вниманието и концентрацията, екранното време отнема възможността на учениците да проявят своята креативност и да общуват пълноценно, каза още Магдалена Батева.
Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня.
"Това, че прекаляваме с екранното време и децата, и възрастните, се дължи на зависимост. Екраните водят до такава екранна зависимост. Това е сериозно състояние, от което много трудно можем да бъдем изведени и възрастни, и деца", коментира психологът и обясни, че чрез екраните хората получават бързи стимули на мозъка.
Новата реалност: Какво казва СЗО за екранното време и децата
"Когато четем книга например развиваме въображението, представите си и така нататък. Екранът ни предоставя всичко наготово по един много цветен, много пъстър начин. Определено води до една доста занижена концентрация", каза още Магдалена Батева.Това води до сериозен дефицит на внимание при подрастващите, допълни тя. "Много трудно се привлича вниманието на учениците. Ако примерно през 10 минутно междучасие те са играели игри или са гледали клипчета пред екрана, след това отнема още поне 10 минути от началото на учебния час, докато това дете успее да откъсне мислите си от екрана и да насочи вниманието си към същественото в учебния час, да се концентрира върху това, което говори учителят или изобщо към някакво друго занимание. Това превключване на вниманието се случва изключително трудно", каза Батева.
Българските родители не одобряват да има забрана за телефони в час
Според нея забраната на телефоните по време на учебен процес е препоръчителна. Тази мярка води до положителна тенденция по отношение на усвояването на материала, на концентрацията, както и на самите взаимоотношения между учениците, обясни психологът. Освен, че влияе върху вниманието и концентрацията, екранното време отнема възможността на учениците да проявят своята креативност и да общуват пълноценно, каза още Магдалена Батева.
Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня.