/ iStock/Getty Images
Избраните изпълнители на първите два от общо трите участъка на железопътната линия, която трябва да свързва Република Северна Македония с България - Куманово-Беляковце и Беляковце - Крива Паланка, вече мобилизират експертните си екипи и техника, за да започне работа на терен, каза министърът на транспорта и съобщенията на Република Северна Македония Благой Бочварски по време на посещение в Струмица.

„Обявихме, че тази есен ще бъдем на място в началото на работата по най-мащабния инфраструктурен проект в железопътната инфраструктура от обявяването на независимостта на Северна Македония до днес, инвестиция от над 200 милиона евро за свързване на (Република Северна) Македония с България. Проектът е важен заради коридор 8, който е от особено значение за бизнеса, така ще помогнем на фирмите, които да имат алтернатива за превоз на тежки товари”, каза Бочварски.

В края на юли тази година "Македонски Железници Инфраструктура" подписа споразумение с австрийската фирма "Щрабаг", която трябва да завърши работата по реконструкцията и завършването на първия участък от трасето, както и с турската "Гюлермак" за пълното изграждане на втория участък. До края на годината годината трябва да бъде обявен търг за избор на изпълнител за третия участък от Крива паланка до границата с България, припомнят медиите в Северна Македония.
 
БТА