Задължени за плащането на трудовите възнаграждения на работниците и на служителите, заети в пътно-строителните фирми, са лицата, с които те имат сключени договори. С никого от протестиращите Министерският съвет, и в частност Министерството на регионалното развитие и благоустройството, няма трудово-правни отношения. Това заявяват от Министерството на регионалното развитие и благоустройство (МРРБ).
Председателят на УС на Браншова камара „Пътища“ Стефан Чайков информира обществото пред медиите, че заплатите се изплащат и няма съкратени работници, което навежда на мисълта, че протестът не е свързан с трудовите възнаграждения, а има политически подтекст.
"Убедени сме, че по-добре е пътният бранш да стои встрани от политическите интриги, защото пътищата са на всички български граждани, те нямат партиен цвят. В момента никой не се нуждае от нагнетяване на политическо напрежение, а финансовите претенции на бранша трябва да бъдат отправени към следващото Народно събрание, което може абсолютно легитимно да реши проблемите", информират още от ресорното министерство.
Протест блокира София за часове: Пътни строители и тежка техника на жълтите павета
"Договорите на фирмите, свързани с пътното поддържане, са сключени основно през 2019 и 2020 година с Агенция „Пътна инфраструктура“, ръководена от служители, назначени от предишното управление на ГЕРБ. Възлагането на дейностите по тези договори в началото на 2021 година се е извършвало от същото ръководство срещу недостатъчно осигурени финансови средства в държавния бюджет, приет от Народно събрание, доминирано от представители на ГЕРБ, заявяват от МРРБ. Осигуряването на липсващите необходими средства за покриване на задълженията на АПИ по извършените дейности за текуща поддръжка на пътищата може да се случи само от действащо Народно събрание, каквото в момента няма", гласи още изявлението на МРРБ.
"За зимното поддържане 46-ият парламент осигури 100 милиона лева, които ще отидат в пътния бранш не под натиска на улицата и не с политически цели, а срещу изрядно оформени двустранни споразумения между АПИ и съответните фирми", се казва още в съобщението.
Председателят на УС на Браншова камара „Пътища“ Стефан Чайков информира обществото пред медиите, че заплатите се изплащат и няма съкратени работници, което навежда на мисълта, че протестът не е свързан с трудовите възнаграждения, а има политически подтекст.
"Убедени сме, че по-добре е пътният бранш да стои встрани от политическите интриги, защото пътищата са на всички български граждани, те нямат партиен цвят. В момента никой не се нуждае от нагнетяване на политическо напрежение, а финансовите претенции на бранша трябва да бъдат отправени към следващото Народно събрание, което може абсолютно легитимно да реши проблемите", информират още от ресорното министерство.
Протест блокира София за часове: Пътни строители и тежка техника на жълтите павета
"Договорите на фирмите, свързани с пътното поддържане, са сключени основно през 2019 и 2020 година с Агенция „Пътна инфраструктура“, ръководена от служители, назначени от предишното управление на ГЕРБ. Възлагането на дейностите по тези договори в началото на 2021 година се е извършвало от същото ръководство срещу недостатъчно осигурени финансови средства в държавния бюджет, приет от Народно събрание, доминирано от представители на ГЕРБ, заявяват от МРРБ. Осигуряването на липсващите необходими средства за покриване на задълженията на АПИ по извършените дейности за текуща поддръжка на пътищата може да се случи само от действащо Народно събрание, каквото в момента няма", гласи още изявлението на МРРБ.
"За зимното поддържане 46-ият парламент осигури 100 милиона лева, които ще отидат в пътния бранш не под натиска на улицата и не с политически цели, а срещу изрядно оформени двустранни споразумения между АПИ и съответните фирми", се казва още в съобщението.