млечни продукти
млечни продукти / ThinkStock/Getty Images
Продажбите и производството на български продукти се е увеличило с 3% през последната година. Голямо увеличение има и в сектора на плодове и зеленчуци – през изминалата година са произведени 28% повече от предходната. Това заяви заместник-миснистърът  на земеделието и храните – Цветан Димитров. Той каза още, че над 75% от целия износ на Българие е насочен към Европейския съюз, който е най-скъпият, но и най-претенциозният пазар. Трайната тенденция на увеличаване в производството и продажбите е заслуга на преработвателите на български хранителни стоки, добави още той.

Яйцата на пазара - златни

През последните 5 години българските производители са успели да спечелят доверието на потребителите у нас, но и извън България. Износът на храни и земеделски продукти от България превишава с 1,2 млрд евро вноса през изминала година. В това число влизат зърнените и тестени продукти. Председателя на съюза на хлебарите и сладкарите – Мариана Кукушева каза че, през всички топли точки в Европа се продава български хляб.

"Има топли точки, в които се изпичат на място полуизпечени български хлябове и ръстът за изминалата година е 3%. За българската икономика е изключително важно да не е единствено и само и ресурса на държавата", обясни още тя.

Знаем ли все пак истината за храните на българския пазар?

Това означава да не предлагаме просто зърно, а да продаваме преработен продукт. Според Мариана Кукушева, дивидентът от това е за икономиката, бизнеса и консуматорите. Заместник председателят на националното сдружение на общините Донка Михайлова обясни как общните ще насърчават купуването на български стоки по празниците.

"Най-популярното нещо, което правят български общини са Коледните базари. Подкрепяме не само българското, но и регионалното производство", поясни Михайлова.