Електронните здравни досиета на българските граждани и информацията в тях са защитени по всички европейски правила за безопасност. Това заявиха от Министерството на здравеопазването.
Оттам уточняват, че именно това е причината, поради която, заедно с „Информационно обслужване“, не са предприели улеснени методи за достъп, като Персонален идентификационен код (ПИК) или друг алтернативен начин за вход в досието, а единствено чрез КЕП (квалифициран електронен подпис) или т.нар. облачен подпис.
Съществуващият процес по „сдвояване“ на електронното здравно досие с мобилното приложение „еЗдраве“ не крие никакви рискове по отношение на информационната сигурност, обясниха още от здравното министерство и добавиха, че към момента, за да получим достъп до досието си, трябва да разполагаме с КЕП. Когато от компютър влезем в my.his.bg и въведем електронния си подпис, се генерира QR код, който след това се сканира с мобилния телефон, за да се извърши т.нар. сдвояване на приложението с телефона.
От министерството уточняват, че след приемането на промените в Наредбата за функционирането на Националната здравноинформационна система е предвидено да бъде създадена възможност българските граждани, които не разполагат с личен КЕП или „мобилен“ КЕП, да получават съдействие за „сдвояване“ на здравните им досиета с мобилните им телефони, от упълномощени служители в Регионалните здравни инспекции, Регионалните здравноосигурителни каси, клоновете на „Информационно обслужване“, които ще генерират отново уникален QR код с оторизирани електронни подписи. Предложеният процес по „сдвояване“ улеснява гражданите, но не поставя в риск личната им информация. Самите служители няма да имат достъп до електронното здравно досие на съответния потребител. Тяхната роля ще бъде единствено да удостоверяват добавяне на устройство.
Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня
Оттам уточняват, че именно това е причината, поради която, заедно с „Информационно обслужване“, не са предприели улеснени методи за достъп, като Персонален идентификационен код (ПИК) или друг алтернативен начин за вход в досието, а единствено чрез КЕП (квалифициран електронен подпис) или т.нар. облачен подпис.
Съществуващият процес по „сдвояване“ на електронното здравно досие с мобилното приложение „еЗдраве“ не крие никакви рискове по отношение на информационната сигурност, обясниха още от здравното министерство и добавиха, че към момента, за да получим достъп до досието си, трябва да разполагаме с КЕП. Когато от компютър влезем в my.his.bg и въведем електронния си подпис, се генерира QR код, който след това се сканира с мобилния телефон, за да се извърши т.нар. сдвояване на приложението с телефона.
От министерството уточняват, че след приемането на промените в Наредбата за функционирането на Националната здравноинформационна система е предвидено да бъде създадена възможност българските граждани, които не разполагат с личен КЕП или „мобилен“ КЕП, да получават съдействие за „сдвояване“ на здравните им досиета с мобилните им телефони, от упълномощени служители в Регионалните здравни инспекции, Регионалните здравноосигурителни каси, клоновете на „Информационно обслужване“, които ще генерират отново уникален QR код с оторизирани електронни подписи. Предложеният процес по „сдвояване“ улеснява гражданите, но не поставя в риск личната им информация. Самите служители няма да имат достъп до електронното здравно досие на съответния потребител. Тяхната роля ще бъде единствено да удостоверяват добавяне на устройство.
Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня