От 50 години насам това е първият железопътен тунел, изпълнен в България. Това заяви министърът на транспорта Христо Алексиев, който инспектира лот 1 от железопътен участък Елин Пелин - Костенец.
Тунелът е с дължина един километър. С напредъка на строителството се запозна и посланикът на Турция у нас Айлин Секизкьок. България е транзитна страна за Турция и по време на земетресението се доказа колко важна е инфраструктурата, за да достигнат всички тези помощи до Турция, каза посланик Секизкьок. Тя отбеляза, че през последната седмица са били изпратени 70 вагона с помощи за пострадалите хора от земетресението. По думите на посланик Секизкьок всички тунели, направени от компанията строител и у нас, са останали напълно изрядни. Фирмата ще направи всичко, което е нужно, за да постави същите условия за добра инфраструктура и в България, каза посланик Секизкьок.
Министър Христо Алексиев коментира, че се работи и по другите два тунела, чиято дължина е по 6,7 км всеки.
Искам да благодаря на строителя, надзора, възложителя - Национална компания "Железопътна инфраструктура", и на всички тези 200 човека, които работиха денонощно, за да бъде реализиран този тунел, каза министър Христо Алексиев. По думите му тунелът е изпълнен в рамките на година и половина.
Алексиев каза, че най-тежък е двупътният тунел с дължина 6,7 км. Той трябва да бъде завършен в рамките на три години. Очаква се целият обект да приключи 2026 - началото на 2027 година.
Джихат Доган, изпълнителен директор на фирмата изпълнител, благодари на министъра, работниците и всички служетили в НКЖИ, както и на консултанта на проекта. Ще направим още много тунелни и железопътни строителства тук, и както обещах и преди това, по най-бързия и по най-безопасния начин, това ще бъде изпълнено, увери Доган.
От Министерство на транспорта припомнят, че железопътният участък Елин Пелин - Костенец е част от проекта за модернизация на жп магистралата от София до Бургас. Средствата се осигуряват от Оперативната програма "Транспорт и транспортна инфраструктура“. Проектът обхваща двоен жп тунел с дължина почти 7 км, какъвто до момента не е имало в България. Ще бъдат изградени десетки съоръжения, сред които два тунела с по две тръби с обща дължина 1,5 км, пътен надлез и подлез, осем моста и естакади, системи за сигнализация и телекомуникация, нова гара Елин Пелин и спирка "Побит камък".
Изпълнител е турската фирма ДЗЗД "Джен-Дуй жп Елин Пелин". Стойността на договора е 498,8 млн. лв. без ДДС.
Тунелът е с дължина един километър. С напредъка на строителството се запозна и посланикът на Турция у нас Айлин Секизкьок. България е транзитна страна за Турция и по време на земетресението се доказа колко важна е инфраструктурата, за да достигнат всички тези помощи до Турция, каза посланик Секизкьок. Тя отбеляза, че през последната седмица са били изпратени 70 вагона с помощи за пострадалите хора от земетресението. По думите на посланик Секизкьок всички тунели, направени от компанията строител и у нас, са останали напълно изрядни. Фирмата ще направи всичко, което е нужно, за да постави същите условия за добра инфраструктура и в България, каза посланик Секизкьок.
Министър Христо Алексиев коментира, че се работи и по другите два тунела, чиято дължина е по 6,7 км всеки.
Искам да благодаря на строителя, надзора, възложителя - Национална компания "Железопътна инфраструктура", и на всички тези 200 човека, които работиха денонощно, за да бъде реализиран този тунел, каза министър Христо Алексиев. По думите му тунелът е изпълнен в рамките на година и половина.
Алексиев каза, че най-тежък е двупътният тунел с дължина 6,7 км. Той трябва да бъде завършен в рамките на три години. Очаква се целият обект да приключи 2026 - началото на 2027 година.
Джихат Доган, изпълнителен директор на фирмата изпълнител, благодари на министъра, работниците и всички служетили в НКЖИ, както и на консултанта на проекта. Ще направим още много тунелни и железопътни строителства тук, и както обещах и преди това, по най-бързия и по най-безопасния начин, това ще бъде изпълнено, увери Доган.
От Министерство на транспорта припомнят, че железопътният участък Елин Пелин - Костенец е част от проекта за модернизация на жп магистралата от София до Бургас. Средствата се осигуряват от Оперативната програма "Транспорт и транспортна инфраструктура“. Проектът обхваща двоен жп тунел с дължина почти 7 км, какъвто до момента не е имало в България. Ще бъдат изградени десетки съоръжения, сред които два тунела с по две тръби с обща дължина 1,5 км, пътен надлез и подлез, осем моста и естакади, системи за сигнализация и телекомуникация, нова гара Елин Пелин и спирка "Побит камък".
Изпълнител е турската фирма ДЗЗД "Джен-Дуй жп Елин Пелин". Стойността на договора е 498,8 млн. лв. без ДДС.