Маршрутите при практическите изпити на кандидатите за водачи на моторни превозни средства вече се определят автоматично чрез електронна система, съобщи Министерството на транспорта и съобщенията на сайта си. Тази мярка е част от политиките на правителството за подобряване на безопасността на движение по пътищата, а с внедряването на електронните маршрутни карти се очаква да се повиши контролът от страна на държавата и да се намали субективният фактор и възможностите за нерегламентирани практики, посочват от министерството.
Нововъведението предвижда преди началото на изпита електронна система автоматично да избере маршрут, по който кандидатът да премине. Досега това се определяше от председателите на изпитни комисии, което поражда съмнения, че на някои кандидати се дават по-лесни маршрути. Приложението показва посоката на предстоящата и следващата маневра, като кандидатът няма да следи картата, а командите ще бъдат подавани от председателя на изпитната комисия.
Маршрутите са съобразени със законовите изисквания за подготовката на кандидатите. В началото на всеки изпит системата генерира задание, което включва определените в нормативната уредба елементи и чрез GPS се следи дали то се изпълнява. Всяка промяна на маршрута се регистрира и има възможност за последващ контрол. Допуска се промяна в предварително зададения път само при обективни причини – ремонт, промяна на организацията на движение, пътнотранспортно произшествие и др. Председателят на изпитната комисия има задача да отбелязва в системата допуснатите грешки от кандидата, а в края на изпита системата определя резултата.
Новият модул е интегриран в съществуващата електронна система за практическите изпити, за него не са изразходвани бюджетни средства и няма да доведе до допълнителни такси, отбелязват от Министерството на транспорта и съобщенията.
В началото на юли изпълнителният директор на „Автомобилна администрация“ Бойко Рановски съобщи, че при провеждане на изпит за придобиване на правоспособност за управление на моторно превозно средство, освен текстови въпроси с отговори, ще има и два интерактивни видеоклипа, които имат за цел да преценят възприятието на кандидата и възможностите му да прецени ситуацията на пътя.
Нововъведението предвижда преди началото на изпита електронна система автоматично да избере маршрут, по който кандидатът да премине. Досега това се определяше от председателите на изпитни комисии, което поражда съмнения, че на някои кандидати се дават по-лесни маршрути. Приложението показва посоката на предстоящата и следващата маневра, като кандидатът няма да следи картата, а командите ще бъдат подавани от председателя на изпитната комисия.
Маршрутите са съобразени със законовите изисквания за подготовката на кандидатите. В началото на всеки изпит системата генерира задание, което включва определените в нормативната уредба елементи и чрез GPS се следи дали то се изпълнява. Всяка промяна на маршрута се регистрира и има възможност за последващ контрол. Допуска се промяна в предварително зададения път само при обективни причини – ремонт, промяна на организацията на движение, пътнотранспортно произшествие и др. Председателят на изпитната комисия има задача да отбелязва в системата допуснатите грешки от кандидата, а в края на изпита системата определя резултата.
Новият модул е интегриран в съществуващата електронна система за практическите изпити, за него не са изразходвани бюджетни средства и няма да доведе до допълнителни такси, отбелязват от Министерството на транспорта и съобщенията.
В началото на юли изпълнителният директор на „Автомобилна администрация“ Бойко Рановски съобщи, че при провеждане на изпит за придобиване на правоспособност за управление на моторно превозно средство, освен текстови въпроси с отговори, ще има и два интерактивни видеоклипа, които имат за цел да преценят възприятието на кандидата и възможностите му да прецени ситуацията на пътя.