Как ще пътуваме в сезона на пътните ремонти?
Как ще пътуваме в сезона на пътните ремонти? / БГНЕС, архив

Пътната мрежа в страната се нуждае от доста ремонти, за да придобие качеството, което всеки един от нас като шофьор иска да види. Това приза в предаването "Седмицата" на Дарик инж. Лазар Лазаров, председател на УС на Агенция "Пътна инфраструктура".

Нови тапи към морето и това лято

Тази година е предвидено да бъдат ремонтирани около 600 км от републиканската пътна мрежа, посочи още той. Това ще са превантивни ремонти, т.нар. преасфалтиране. Полагане на нов асфалт отгоре, за да могат хората да пътуват без кръпки и с нова маркировка, обясни още Лазаров.

Всяка зима около 10% от пътищата у нас, т.е. 2000 км, търпят сериозни щети.

Летни ремонти по „Хемус" и „Тракия" ще затрудняват движението

"Щетите, особено, когато е амортизирана пътната мрежа, нарастват с много ускорени темпове. Когато е нова пътната мрежа, там те са много забавени. Кърпенето е изключително неефективно, но се налага, защото сме ограничени от финансова гледна точка", заяви инж. Лазаров.

Как ще пътуваме в сезона на пътните ремонти
netinfo

Над 200 души блокираха път Е-79, протестират заради лоши пътища

Отсечките, които ще бъдат ремонтирани сега, са избрани на принципа "най-лошите участъци", посочи Лазаров. "Приоритет е даден на Северна България. Почти 90% от пътните участъци са локализирани в тази част. Основно акцентирано е върху направления, които генерират по-висок трафик и са в лошо състояние", допълни той.

Ремонтите ще започнат след Гергьовден (6 май), за да могат хората да пътуват спокойно за празниците. "Няма как, строителният сезон е сега. Използва се пролетния, после ще дойде летния сезон с туристическите пътувания. Използваме всеки удобен момент", увери шефът на АПИ.

Как ще пътуваме в сезона на пътните ремонти
netinfo

Агенция "Пътна инфраструктура" има амбиция това лято да започне строителството на два ЛОТ-а на магистрала "Струма", съобщи още Лазар Лазаров. Все още обаче няма яснота кога може да започне строителството на магистралата в Кресненското дефиле. "Другите два ЛОТ-а вече са търгувани, имат избрани изпълнителни. За нас е много ясно как ще изглежда магистралата от техническа гледна точка просто имаме много широк дебат с еколозите. Технически за нас най-оптималното решение е четирилентов път, който е абсолютно и оптимално съобразен със съществуващия път в момента", поясни той.

Магистрала "Черно море" седи като обект, който търси публично-частно финансиране, обясни Лазар Лазаров.