Грешка е причина за инцидента на прелез „Обеля”, при който загина човек
Грешка е причина за инцидента на прелез „Обеля”, при който загина човек / снимка: БГНЕС, архив
Грешка е причина за инцидента на прелез „Обеля”, при който загина човек
75544
Грешка е причина за инцидента на прелез „Обеля”, при който загина човек
  • Грешка е причина за инцидента на прелез „Обеля”, при който загина човек

Грешка на ръководител движение на гара Волуяк е причина за инцидента на жп прелез "Обеля" в столицата, при който загина човек, а друг беше ранен. Миналата седмица локомотив удари преминаващ през прелеза лек автомобил с двама пътници. Шофьорът беше ранен, а спътникът му загина. Според официалната информация бариерите са били вдигнати, а движението на превозни средства през прелеза е било разрешено.

Човешка грешка е довела до трагичния инцидент на железопътен прелез "Обеля", каза служебният транспортен министър Николина Ангелкова.

„Длъжностното лице, което аз временно съм отстранила от длъжност, не е изпълнило своите служебни задължения за организация на движението на локомотива. Не е подало своевременно сигнала към прелезопазачката. Техническото разследване продължава, но на 90% е установено, че това е по вина на ръководителя на движение на гара Волуяк", каза министърът.

Все още не е ясно каква е причината дежурният ръководител движение на гара "Волуяк" да не подаде сигнал. Ангелкова уточни, че неговите задължения са да изпрати телеграма на пазача на прелеза, с която да го информира, че ще предстои минавaне на влак. Това обаче не се е случило и бариерите на прелеза са били вдигнати.

„След като е минал бързият влак София-Банкя, прелезопазачката е видяла, че няма получени телеграми за това, че трябва да преминава друг влак. Жената е влязла да си измие ръцете, като междувременно, тъй като няма в близкия половин час никаква информация, че ще минава друг влак, е вдигнала бариерите. Имало е сигнализация, която позволява преминаването на моторни превозни средства", допълни тя.

Междувременно стана ясно, че няма достатъчно обучени машинисти, които да работят със системите за диспечерска връзка и автоматичната локомотивна сигнализация, чиято цел е да повишат нивото на безопасност и да намалят риска от човешки грешки. Оказва се и че от 44 локомотива, оборудвани със системите за сигурност, 10 имат повреди в автоматичната локомотивна сигнализация.