Загиналият пилот е попаднал в плосък свредел, от който нямало измъкване. При него самолетът започва да се върти около вертикалната си ос. Това се е случило при изпълнение на третата фигура от акробатичния полет, обясниха експерти в ефира на „Здравей, България”.
„Става въпрос за скоростен срив. При това положение машината става неуправляема. Двигателят е работил до съприкосновението със земната повърхност. Има следи от лопатите, които са набраздили земната повърхност. След удара самолетът отскача на около 5 метра. Пилотът е бил с колани, но от удара раменните се късат и остават само поясните”, обясни Христо Христов, председател на
Националния борд за разследване на транспортни инциденти.
Зам.-министър на транспорта: Ако загиналият пилот е бил с каска, изходът можеше и да не е фатален
По думите му се разглеждат няколко версии за инцидента. „Първата е за човешка грешка. Вторият вариант е отказ на агрегатните системи. Третата версия е попадане в неподходящи метеорологични условия и четвъртата - влошаване на здравословното състояние на пилота”, уточни Христов.
И допълни, че този тип самолети нямат черни кутии, а полетът е бил заснет с рекламна цел.
Журналистът от списание „Клуб Криле" Димитър Ставрев увери, че пътнически самолет не може да попадне в подобен свредел.
„На кадри от дрон се вижда, че самолетът пада по корем. Турбуленцията възниква близо до земната повърхност. Тя се усеща най-много при излитане и кацане”, поясни Ставрев. И допълни, че от 2018 г. са станали 12 катастрофи с подобни самолети, като загиналите са 7, а ранените четирима.
Повече гледайте във видеото.
„Става въпрос за скоростен срив. При това положение машината става неуправляема. Двигателят е работил до съприкосновението със земната повърхност. Има следи от лопатите, които са набраздили земната повърхност. След удара самолетът отскача на около 5 метра. Пилотът е бил с колани, но от удара раменните се късат и остават само поясните”, обясни Христо Христов, председател на
Националния борд за разследване на транспортни инциденти.
Зам.-министър на транспорта: Ако загиналият пилот е бил с каска, изходът можеше и да не е фатален
И допълни, че този тип самолети нямат черни кутии, а полетът е бил заснет с рекламна цел.
Журналистът от списание „Клуб Криле" Димитър Ставрев увери, че пътнически самолет не може да попадне в подобен свредел.
„На кадри от дрон се вижда, че самолетът пада по корем. Турбуленцията възниква близо до земната повърхност. Тя се усеща най-много при излитане и кацане”, поясни Ставрев. И допълни, че от 2018 г. са станали 12 катастрофи с подобни самолети, като загиналите са 7, а ранените четирима.
Повече гледайте във видеото.