Договор за доставка на десет нови електрически локомотиви за нуждите на „БДЖ – Пътнически превози“ бе подписан днес в Министерството на транспорта и съобщенията. На събитието присъства ресорният министър Георги Гвоздейков, представители на ръководството на националния железопътен превозвач, както и на фирмата-изпълнител ДЗДД „Сименс Трон”. Договорът ще е за доставка на локомотиви от серията „Смартрон“.
Локомотивите са от най-ново поколение. Работим в посока упорита модернизация на този транспорт, отбеляза министър Гвоздейков. Той допълни, че вече е подписан друг договор за поддръжка на по-старите локомотиви, чийто гаранционен срок изтича през 2024 г.
Трябва да правим всичко възможно, за да наваксаме изоставането в железопътния транспорт и да вървим в крак с времето. Надявам се в близко бъдеще да достигнем нивата на развитите държави в света, каза още министърът.
От неделя влиза в сила новият График за движение на влаковете
Пожелавам безаварийно използване на новите локомотиви. Ангажимент на „БДЖ – Пътнически превози“ е подсигуряването на това какво ще теглят тези локомотиви, допълни още Гвоздейков. Министърът на транспорта прогнозира още, че ако до 2027 г. приключат всички надграждания на инфраструктурата, от София до Бургас може да се стига за около три часа и половина с влак.
На въпрос колко частни железопътни оператори имат лиценз за превоз на пътници, министърът отговори, че има издаден само един и на този етап няма интерес от други оператори.
Готови сме да подкрепяме развитието на железопътния сектор. Когато имаме такава възможност, ще се включим на драго сърце, отбеляза Калин Иванов, един от от управителите на "Сименс Мобилити" в България.
Локомотивите са от най-ново поколение. Работим в посока упорита модернизация на този транспорт, отбеляза министър Гвоздейков. Той допълни, че вече е подписан друг договор за поддръжка на по-старите локомотиви, чийто гаранционен срок изтича през 2024 г.
Трябва да правим всичко възможно, за да наваксаме изоставането в железопътния транспорт и да вървим в крак с времето. Надявам се в близко бъдеще да достигнем нивата на развитите държави в света, каза още министърът.
От неделя влиза в сила новият График за движение на влаковете
Пожелавам безаварийно използване на новите локомотиви. Ангажимент на „БДЖ – Пътнически превози“ е подсигуряването на това какво ще теглят тези локомотиви, допълни още Гвоздейков. Министърът на транспорта прогнозира още, че ако до 2027 г. приключат всички надграждания на инфраструктурата, от София до Бургас може да се стига за около три часа и половина с влак.
На въпрос колко частни железопътни оператори имат лиценз за превоз на пътници, министърът отговори, че има издаден само един и на този етап няма интерес от други оператори.
Готови сме да подкрепяме развитието на железопътния сектор. Когато имаме такава възможност, ще се включим на драго сърце, отбеляза Калин Иванов, един от от управителите на "Сименс Мобилити" в България.