/ iStock/Getty Images
Повече деца и ученици са влезли в детска градина и училище през първите три месеца от началото на тази учебна година благодарение на Механизма за обхващане, включване и предотвратяване на отпадането от образователната система, съобщиха от МОН. От септември до ноември т.г. са записани да учат общо 8700 деца и младежи, които са се били отказали или никога преди не са ходили на градина или училище. За същия период на предходната година в системата са включени 5343 деца и ученици - или с 3357 по-малко.

Над 2700 ученици са върнати в училище през тази есен, след като са излезли от там в предишен период. 215 от тях са на възраст 17-18 години, когато образованието вече не е задължително. За първи път са записани на училище почти 6000 деца и младежи. Тридесет и двама от тях са на 17 или 18 години.

През септември-ноември 2021 г. намалява броят на отпадналите от системата на образованието деца и ученици, въпреки че техният дял все още се запазва висок. Към 15 септември т.г. броят им е 57 287. За същия период на миналата година отпадналите ученици са 61 928.

Най-малко обхванати в системата деца има в Шумен, Кърджали, Сливен, Хасково и Ямбол. Повече деца и ученици са влезли в детските градини и училищата през тази година в областите Варна, Бургас, Видин, Добрич и Кюстендил.

За периода септември-ноември т.г. екипите са направили двойно повече проверки на статута на учениците, за които има информация, че се обучават в чужбина. Проверени и актуализирани са данните на 35 368 деца. За същия период на предходната година са проверени 14 175 ученици.

За първи път през тази учебна година специалистите започнаха с обиколките с месец по-рано. Традиционните проверки по домовете на учениците стартираха още на 16 септември, за да могат децата да бъдат максимално дълго време в училище.

Още в началото на учебната година бяха сформирани 1335 екипа, които търсят децата вкъщи. В тях са включени 19 915 преподаватели, социални работници, полицаи,
представители на общините и областните управи, регионалните управления на образованието и регионалните здравни инспекции. Част от участниците преминаха онлайн обучения преди и след стартирането на работата.
МОН